زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان قهرمان دهمین دور رقابت جهانی اسکی شد

افغانستان قهرمان دهمین دور رقابت جهانی اسکی شد

author avatar
28 Feb 2020 - 15:50
افغانستان قهرمان دهمین دور رقابت جهانی اسکی شد
author avatar
28 Feb 2020 - 15:50

باميان (پژواک، ٩ حوت ٩٨): دهمین دور رقابت بین المللی اسکی زیر نام «اسکی افغان»، امروز جمعه با اشتراک ۶۷ ورزشکار رشتۀ ورزشی اسکی از ۵ کشور جهان به میزبانی افغانستان، در ولايت باميان برگزار گرديد.

برگزار کنندگان رقابت جهانی «اسکی افغان» می گویند که هدف از برگزاری این رقابت ها، جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی در بامیان، رونق ورزش های زمستانی به خصوص اسکی در میان جوانان و رساندن پیام صلح به جهانیان است.

سجادی حسینی معاون فنی اسکی کلب بامیان و از برگزار کنندگان دهمین دور رقابت جهانی «اسکی افغان» گفت که در این رقابت، ۶۷ اسکی باز از کشورهای امریکا، فنلند، ایتالیا، انگلستان و افغانستان اشتراک کرده بودند.

به گفتۀ حسینی، قهرمانی این دور رقابت جهانی«اسکی افغان» را، سکی بازان افغان به دست آوردند که مجبتی، حسین‌علی و مهدی در میان ۶۷ اسکی باز داخلی و خارجی؛ به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم را کسب کردند.

مجبتی قهرمان دهمین دور رقابت جهانی «اسکی افغان» گفت پنج سال است که به ورزش اسکی روی آورده است و سکی، ورزش مورد علاقۀ او می باشد.

مجتبی، چهار سال می‌شود که در رقابت جهانی سکی در بامیان شرکت کرده است و همه ساله موفق شده است که مقام اول را از آن خود کند.

مجتبی آرزو دارد که در رقابت های بین المللی سکی در کشورهای بیرونی اشتراک کند و برای کشور مدال بیاورد.

حسین علی که در دهمین دور رقابت جهانی«اسکی افغان»، مقام دوم را کسب کرده است گفت که نبود امکانات معیاری سکی، از مشکلات ورزشکاران سکی در بامیان است.

به گفتۀ حسین علی، او و هم‌سالانش لوازم معیاری سکی ندارند؛ اما از آنجايی که آنان علاقمند سکی بازی می باشند، با استفاده از چوب و بوشکۀ روغن برای شان سکی ساخته اند.

همچان تیم نیول و گیلبرت هرِب اسکی بازان امریکایی و انگلیسی گفتند که محیط و کوه های بامیان، قشنگ است و برای اسکی مناسب می باشد.

این دو اسکی باز در ادامه گفتند که دهمین دور رقابت جهانی «اسکی افغان» برای‌شان خوشایند بود و آنان پس از این تلاش خواهند کرد که در یازدهمین دور رقابت جهانی اسکی نیز شرکت کنند.

گفتنی است که دهمین دور رقابت اسکی بانوان، روز گذشته (پنج‌شنبه،۹حوت) برگزارشده بود که در حدود ۲۰ بانوی اسکی باز، در این رقابت اشتراک کرده بودند و همزمان با این رقابت، دومین دور رقابت اسکی چوبی پسران نیز برگزار شده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر