زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صديقى: رئيس جمهور و مقامات امريکايى فردا اعلاميه اى نشر ميکنند

صديقى: رئيس جمهور و مقامات امريکايى فردا اعلاميه اى نشر ميکنند

author avatar
28 Feb 2020 - 14:31
صديقى: رئيس جمهور و مقامات امريکايى فردا اعلاميه اى نشر ميکنند
author avatar
28 Feb 2020 - 14:31

کابل (پژواک، ٩ حوت ٩٨): مسئولین حکومتی می گویند که قرار است مارک اسپر وزیر دفاع امریکا و ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو،  فردا به کابل بیایند و با رئیس جمهور غنی، در راستاى تجديد تعهدات شان در قبال افغانستان، اعلامیۀ مشترکی را نشر کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور، به تاریخ ٩ حوت به رسانه ها گفت که مارک اسپر وزیر دفاع امریکا و ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو، به کابل سفر میکنند.

وی افزود که این مقام امریکایی، با محمد اشرف غنی رئیس جمهور، در یک نشست خبری اشتراک نموده و یک اعلامیه مشترک هم نشر مي کنند.

همچنین دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور، به پژواک گفت: "درین نشست در مورد مبارزه با دهشت افگنی، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، و همچنین تجدید تمامی تعهدات جامعه‌ جهانی برای حمایت از افغانستان، صحبت میشود."

از جانب دیگر، امروز آخرین روز هفتۀ کاهش خشونت از سوی حکومت افغانستان و طالبان است.

مینه پال گفت که خواست حکومت افغانستان، خواست مردم است؛ مردم میخواهند که خشونت ها از افغانستان کاهش یابد تا زمینۀ آتش بس دایمی فراهم گردد.

وی افزود که به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت داده شده است که در صورت تمدید مدت کاهش خشونت ها، در هر مورد آمادگی کامل داشته باشند.

قرار است که بعد از یک و نیم سال مذاکرات، فردا توافقنامۀ صلح میان طالبان و امریکا با حضور داشت نمایندگان ٢٢ کشور جهان در شهر دوحۀ قطر امضا شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر