زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نظام الدین قیصاری شبرغان را ترک کرده و به ولایت بلخ رفته است”

“نظام الدین قیصاری شبرغان را ترک کرده و به ولایت بلخ رفته است”

author avatar
28 Feb 2020 - 21:26
“نظام الدین قیصاری شبرغان را ترک کرده و به ولایت بلخ رفته است”
author avatar
28 Feb 2020 - 21:26

شبرغان (پژواک، ٩ حوت ٩٨): نظام الدین قیصاری، شام دیروز بدون مشوره با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، شهر شبرغان را ترک کرده و به ولایت بلخ رفته است.

مولوی عبدالحی حیات سرپرست ولایت جوزجان برای تیم ثبات و همگرایی، امروز به پژواک گفت که نظام الدين قيصارى، شبرغان را ترک کرده و به طرف نامعلومی رفته است.  

وی گفت: "او شام دیروز به بهانه اینکه در حومه شهر شبرغان مهمان است، با چند تن از محافظین به طرف قریه مصر آباد میرود، در این منطقه او از موتر حاملش پایین شده به طرف چند عراده تانک که در محل متوقف بوده حرکت میکند و در آنجا بدون آنکه به دیگران توجه کند و چیزی بگوید، سوار تانک شده به طرف شرق شهرشبرغان حرکت میکند."

 او علاوه کرد که نظام الدین حین سوار شدن به تانک، به ده پانزده محافظی که او را همراهی میکردند، امر بازگشت داده و خودش دیگر به شهر شبرغان بر نگشته است.

 او همچنان اضافه کرد: "قرار معلومات او در زمینه اقدامش مبنی بر ترک شهرشبرغان، با جنرال عبدالرشید دوستم مشوره نکرده است و من بیشتر از این، درمورد قضیه چیزی نمیدانم."  

اما یک منبع دیگر، به پژواک گفت که نظام الدین قیصاری پس از آنکه در نزدیکی قریه مصر آباد به طرف تانک ها حرکت میکند، بین سربازان اردوی ملی و محافظین او سلاح کشی نیز صورت میگیرد.  

این منبع افزود ولی از اینکه تعداد سربازان اردوی ملی در محل بیشتر بوده و آنها با خود هاموی نیز در اختیار داشتند, محافظین یاد شده مانع رفتن قیصاری شده نتوانستند.  

این منبع علاوه کرد که قیصاری، فعلا در شهر مزارشریف به سر میبرد و قرار معلومات توسط شش هاموی که دیروز او را همراهی میکردند، به قول اردوی ٢٠٩ شاهین انتقال داده شده است.  

بشیراحمد تینچ سخنگوی حزب جنبش ملی، در مورد این رویداد ابراز بی اطلاعی کرده و گفت: "هرگاه معلومات لازمه را تکمیل کردم، آن را با رسانه ها شریک میسازم، اما بیشتر نخواست در این مورد صحبت کند."

 از سوى ديگر، جگرن محمدحنيف رضایی سخنگوی قول اردوی ٢٠٩ شاهین، موجودیت نظام الدین قیصاری را در قوماندانی قول اردوی ٢٠٩ شاهین رد کرده و میگوید که در مورد این قضیه اطلاع ندارد.  

او دخالت نیروهای اردوی ملی را نیز در مورد انتقال نظام الدین "قیصاری" از شهرشبرغان به ولایت بلخ، رد کرد.  

نظام الدین "قیصاری"؛ حدود یک و نیم ماه پیش در پی درگیری با نیرو های امنیتی در شهر مزارشریف، بطور مرموز به شهر شبرغان انتقال داده شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر