زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور: اگر طالبان از جنگ دست برندارند شروط ما تغییر خواهد کرد

رئيس جمهور: اگر طالبان از جنگ دست برندارند شروط ما تغییر خواهد کرد

author avatar
29 Feb 2020 - 11:35
رئيس جمهور: اگر طالبان از جنگ دست برندارند شروط ما تغییر خواهد کرد
author avatar
29 Feb 2020 - 11:35

 

کابل (پژواک، ١٠ حوت ٩٨): رئیس جمهور غنی مى گويد موافقتنامه ای که با طالبان امضا می گردد، مشروط است؛ اگر طالبان از جنگ دست برندارند، شروط تغییر خواهد کرد. "

در يک خبرنامه که از طرف رياست جمهورى منتشر شده، آمده است که رييس جمهور غنى، شام ديروز از طریق ویدیو کنفرانس با شماری از والیان کشور، در مورد انکشافات اخیر در پروسۀ صلح، صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس که در ارگ انجام شد و عبدالمتین بیگ رئیس ادارۀ مستقل ارگان های محل نیز حضور داشت، ابتدا امرالله صالح معاون اول منتخب ریاست جمهوری در خصوص پایان پروسۀ انتخابات، گفت که انتخابات پایان یافته و برندۀ آن تیم دولت ساز است و این تیم با دیدگاه تحکیم وحدت ملی و تامین صلح پایدار در کشور، وارد این روند گردید و در حکومت جدید سایر تکت های انتخاباتی زیر چتر جمهوریت قرار خواهند داشت.

وی افزود: "ما ارگ را به خانه مشترک مردم افغانستان مبدل کردیم، دروازه ای که در گذشته فقط به روی نخبگان سیاسی باز بود، اکنون به روی همه مردم قریه، گذر، نواحی، ولسوالی و تمام ولایات باز شده است. "

معاون اول منتخب ریاست جمهوری، گفت که هیات مذاکره کنندۀ دولت، تخصصی و اهل خبره خواهد بود؛ اما تصامیم صلح از سوی مردم، شورای ملی و لویه جرگه اتخاذ خواهد شد.

 وی افزود که فردا رهبران و شخصیت های سیاسی و ملی افغانستان، گردهم خواهند آمد و از جمهوریت دفاع خواهند کرد.

سپس رئیس جمهور غنی گفت که تمام مسایل افغانستان را با تدبیر حل می کند. موقف حکومت موقف قانون اساسی، جمهوریت، حاکمیت ملی و عزت مردم افغانستان است.

وی افزود: "سیاست خارجی افغانستان روشن است، افغانستان نه دوست دایمی و نه هم دشمن دایمی دارد، تنها منافع دایمی دارد. "

رئیس جمهور با توجه به تغییراتی که در منطقه آمده است، گفت که  به هیچ کسی اجازه نمی دهد که کشور را عمق استراتیژیک خود قرار دهد.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که امروز افغانستان، کشور پنج سال گذشته نیست، بحث صلح یک بحث ملی است و ما مشترکاً در راستای دستیابی به صلح پایدار، تلاش می نمائیم.

رئیس جمهور کشور، با بیان اینکه افغانستان یک کشور مستقل است، گفت: "روابط ما با جهان بسیار مهم می باشد و تمام پیمان ها و قراردادهای ما با جامعه بین المللی به ویژه ایالات متحدۀ امریکا و سازمان ناتو، پابرجاست. "

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر