زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ترمپ: اگر از توافقنامه سرکشی صورت گیرد دوباره به افغانستان بر می گردیم

ترمپ: اگر از توافقنامه سرکشی صورت گیرد دوباره به افغانستان بر می گردیم

author avatar
1 Mar 2020 - 11:16
ترمپ: اگر از توافقنامه سرکشی صورت گیرد دوباره به افغانستان بر می گردیم
author avatar
1 Mar 2020 - 11:16

 

کابل (پژواک، ١١ حوت ٩٨): دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا از توافق با طالبان استقبال نموده و در ضمن اظهار داشته است که اگر طالبان اشتباه کردند، به سطح بسیار بلند نیروهای خود را دوباره به افغانستان خواهند فرستاد.

این در حالیست که دیروز در قطر، بین امریکا و طالبان توافقنامۀ صلح افغانستان امضا شد.

بر اساس این توافقنامه، در ابتدا زندانیان آزاد میشوند، ۱۰ روز بعد مذاکرات بین الافغانی آغاز میشود و در مدت ۱۴ ماه، نیروهای امریکایی از افغانستان خارج میشوند.

همزمان با امضاى توافقنامه صلح بین طالبان و امریکا، سرمنشی ناتو و وزیر دفاع امریکا در یک کنفرانس خبری مشترک، تعهدات همکاری های درازمدت با نیروهای افغان را تجديد کردند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا پس از امضاى توافقنامۀ فوق، در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفته است که به زودی با رهبران طالبان ملاقات خواهد کرد؛ اما در مورد مکان این ملاقات چیزی نگفته است.

وی توافق با طالبان را پیروزى خوانده و افزوده است که "طالبان و تمام جوانب از جنگ خسته شده اند."

ترمپ در اظهارات خود به محمد اشرف غنی و مردم افغانستان نیز امضاى توافقنامه را تبریک گفته و افزوده است که در این نبرد طولانی مدت، "افراد بیشتر کشته شده اند".

نامبرده در خصوص خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که در ابتدا تعداد نظامیان امریکایی ۸۶۰۰ تن خواهد شد و در مورد نظامیان متباقی، در آیندۀ نزدیک فیصله صورت خواهد گرفت.

امریکا در حال حاضر، حدود ۱۲۵۰۰ نظامی در افغانستان دارد که نیروهای افغان را آموزش میدهند، برای شان مشوره میدهند و در عملیات بر ضد تروریزم اشتراک می ورزند.

رئیس جمهور امریکا ابراز امیدواری کرده که طالبان به تعهدات شامل توافقنامه خود وفادار بمانند، "آنها تروریستان و مردم بد را میکشند و این جنگ ادامه خواهد داشت".

اما ترمپ نگفته که طالبان، جنگ علیه تروریستان را با حکومت افغانستان مشترکاً به پیش خواهند برد یا به شکل آزاد؛ اما طالبان و افراد مسلح گروه داعش، در مناطق مختلف افغانستان جنگ کرده و افراد مسلح یکدیگر را کشته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر