زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای ملی، چهار مرد و سه زن را برای عضویت تیم مذاکره کنندۀ صلح معرفی کرد

شورای ملی، چهار مرد و سه زن را برای عضویت تیم مذاکره کنندۀ صلح معرفی کرد

author avatar
11 Mar 2020 - 15:13
شورای ملی، چهار مرد و سه زن را برای عضویت تیم مذاکره کنندۀ صلح معرفی کرد
author avatar
11 Mar 2020 - 15:13

کابل (پژواک،۲۱حوت ۹۸): مشرانوجرگه یک مرد و یک زن؛ و ولسی جرگه سه مرد و دو زن را  برای عضویت تیم مذاکره کنندۀ صلح با طالبان، انتخاب کردند. 

موافقتنامه صلح میان طالبان و ایالات متحده، در دهم حوت امضا شده و بر اساس این توافقنامه، باید گفتگوهای بین الافغانی صلح در بیستم حوت آغاز میشد. این گفتگوها تا حال آغاز نشده؛ اما مقام های حکومت می گویند که به زودی هیئت گفتگوکننده را معرفی می کند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور، در ١٧ حوت، حین افتتاح اجلاس دوم دور هفدهم تفنینی شورای ملی گفت که روی هیئت مذاکره کننده که از تمام مردم افغانستان نمایندگی کرده بتواند، بحث شده است. او از شورای ملی خواست تا دو عضو مشرانو جرگه را که یک خانم و یک مرد باشد و همچنان پنج عضو از ولسی جرگه را که دو خانم و سه مرد باشد، به حکومت معرفی کند.

آمنه افضلی عضو مشرانو جرگه، امروز در صحبت با رسانه ها گفت که این جرگه؛ او و محمد اکبری عضو دیگر این جرگه را برای عضویت تیم مذاکره کنندۀ صلح معرفی کرده است.

همچنان، امروز شصت تن به شمول ۲۲ زن از اعضای ولسی جرگه، برای عضویت تیم مذاکره کننده نامزد شدند؛ اما بنا بر بی نظمی ها در روند رای دادن به این شصت تن و اختلاف بر نحوۀ رای دهی میان نماینده گان، میررحمان رحمانی این انتخابات را لغو اعلام کرد.   

سپس رحمانی روح الله آخند زاده نماینده مردم کندهار، غلام حسین ناصری نماینده کابل، حمیدالله بیگ نماینده تخار، محمد علم آزدی نماینده بلخ و محمد صادق قادری نماینده هرات را موظف کرد تا پنج تن را با در نظرداشت ترکیب قومی، برای عضویت هیات مذاکره کننده معرفی کنند تا پس از تایید جرگه، به حیث اعضای تیم یادشده معرفی شوند؛ اما برخی اعضای جرگه گفتند که این هیات پنج نفری نیز باید از سوی جرگه انتخاب شوند. 

سرانجام ۲۲ تن از نماینده گان مرد و ده تن از نماینده گان زن، به عنوان افراد مستعد برای گفتگوها از سوی هیئت پنج نفری انتخاب شدند و از میان آنها عبدالرووف ابراهیمی نماینده کندز، قاضی نذیر احمد حنفی و غلام فاروق نظری نماینده گان هرات، فریده حمیدی نماینده مردم نیمروز و فاطمه عزیز نماینده کندز، به عنوان پنج نماینده ولسی جرگه برای عضویت تیم مذاکره کننده صلح، به اساس قرعه کشی تعیین شدند.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر