زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده­هاى نيمروز: ورود سرسام آور مهاجرين افغان از ايران فاجعه مى آفريند

باشنده­هاى نيمروز: ورود سرسام آور مهاجرين افغان از ايران فاجعه مى آفريند

author avatar
16 Mar 2020 - 16:42
باشنده­هاى نيمروز: ورود سرسام آور مهاجرين افغان از ايران فاجعه مى آفريند
author avatar
16 Mar 2020 - 16:42

زرنج(پژواک، ٢٦ حوت ٩٨): منابع مردمى و حکومتى در نیمروز، ورود سرسام آور مهاجران افغان از ايران و نبود امکانات تشخيصيۀ پيشرفته براى معاينۀ آنان را نگران کننده خوانده، ميگويند که اگر  درتشخيص جدى اين افراد توجه لازم صورت نگيرد، فاجعه رخ خواهد داد.

اين درحالى است که به اساس معلومات مقام­ها در اين ولايت، روزانه حدود سه هزار مهاجر عودت کننده از ايران به کشور بر مى گردند.

محمد یعقوب از باشنده های شهر زرنج، به آژانس خبرى پژواک گفت که نیمروز ولایت دورافتاده است، امکانات و تجهیزات لازم در آن وجود ندارد، احتمال گسترش ويروس کرونا در آن خيلى زياد است.

جمعه خان باشنده ديگر شهر زرنج که تازه از ایران باز گشت کرده، به آژانس خبرى پژواک گفت: «در مرز، چک و کنترول جدی وجود ندارد، حتی کسانى که کنترولر استند، لباس و وسایل لازم ندارد، فقط با يک تب سنج عادى چک مى کنند.»

وى افزود که با اين گونه بى تفاوتى، فاجعه رخ خواهد داد واحتمال دارد در آينده نزديک، شمارى زياد مردم به اين بيمارى مصاب شوند.

در همين حال، حاجی گل احمد نورزاد نمایندۀ مردم نیمروز در ولسی جرگه، به پژواک گفت که در نیمروز تجهیزات لازم برای تثبیت و هم محل مناسب براى نگهدارى بيماران کرونا وجود ندارد.

او گفت روزانه هزاران تن، از کشور ایران به نیمروز عودت می کنند؛ باید این افراد تحت قرنطینه قرار گیرند تا بعد از گذشت یک هفته و یا ده روز معلوم شود.

درعين حال، عبدالنبی براهوی معاون والی نیمروز نیز تايید کرد که غیر از تب سنج، وسایل دیگری بخاطر تشخیص کرونا در دسترس ندارند.

موصوف به پژواک گفت که روزانه، بین سه تا پنج هزار تن از ایران به ولایت نیمروز عودت می کنند که خيلى نگران کننده مى باشد.  

از سويی هم  فرید احمد احمدی سرپرست ریاست صحت عامه نیمروزگفت: «از وسايلى  که وزارت صحت عامه در اختيار ما قرار داده، کار مى گيريم، به طور جدى مهاجرين عودت کننده را معاينه مى کنيم، ما هشت تيم را در مرز ايران – افغانستان توظيف کرديم.» 

اما موصوف افزود که با مقام­هاى وزارت صحت درتماس اند تا تجهيزات پيشرفته و بيشتر را در اختيار آنها قرار بدهند.

اين درحالى است که تاحالا  هيچ واقعۀ مثبت کرونا در اين ولايت ثبت نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر