زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ۲۴ ساعت گذشته، شش واقعۀ مثبت کرونا به ثبت رسیده است

در ۲۴ ساعت گذشته، شش واقعۀ مثبت کرونا به ثبت رسیده است

author avatar
29 Mar 2020 - 16:30
در ۲۴ ساعت گذشته، شش واقعۀ مثبت کرونا به ثبت رسیده است
author avatar
29 Mar 2020 - 16:30

کابل (پژواک، ۱۰ حمل ۹۹): وزارت صحت عامه می گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، از ٨۸ رویداد مشکوک بیماری کرونا، شش واقعۀ آن مربوط به چهار ولايت مثبت ثابت شده است.

وحیدالله مایار سخنگوی این وزارت، ضمن بیان مطلب فوق گفت که از جمله شش رویداد یادشدۀ ویروس کرونا، دو رویداد در هرات ، دو رويداد درکابل ، يک رويداد در نیمروزويک رويداد ديگردربدخشان به ثبت رسیده است.

اين درحاليست که بشمول سربازان ناتو در افغانستان، تاهنوز ۱۲٣ واقعۀ مثبت کرونا ثبت شده، که ۳ تن جان باخته و پنج تن دیگر دو باره صحت یافته اند.

ولایت هرات که با کشور همسایۀ ایران هم مرز است، تاهنوز بیشترین واقعه ها در آن ثبت شده که تعداد مجموعی بیماران کرونا در این ولایت، به ۸۴ تن می رسد.

تا حال ٦ واقعه در کابل، ۸۴ در هرات، پنج در فراه، چهار در سمنگان، چهار در نیمروز، سه-سه در لوگر و بلخ، دو در زابل، و یک-یک رویداد هم در ولایات کاپیسا، ننگرهار، غزنی، دایکندی، کندهار، بادغیس وبدخشان و سرپل به ثبت رسیده است.

به اساس گزارش ها، در تمام جهان از اثر مرض کرونا، تعداد جان باختگان به ۳۱ هزار تن رسیده، که ده هزار تن فقط در ایتالیا جان داده اند.

به اساس معلومات منابع بین المللی که در رابطه به بیماری کرونا معلومات را نشر می کنند؛ تا صبح امروز در تمام جهان، ۶۶۰ هزار تن به این مرض مبتلا و ۳۱ هزار تن دیگر تلف شده اند.

منبع افزوده است که بطور جمعی، ۱۴۰ هزار تن دوباره از این بیماری صحت یاب و به زندگی عادی خود بر گشته اند.

در افغانستان نیز بشمول چهارسرباز نيروهاى ناتو ۱٢٣ تن به این مرض مبتلا شده، سه تن جان باخته و پنج تن دیگر صحت یاب شده اند.

سازمان صحی جهان؛ این بیماری را وبای جهانی اعلام کرده و از تمام کشورها خواسته است که توجه جدی، به مبارزه و وقایه انجام دهند.

از طرف دیگر، ملل متحد نیز برای مبارزۀ بهتر با این بیماری، در تمام جهان خواهان توقف جنگ و آتش بس شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر