زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: طرح واضح دربخشهاى معارف وتحصيلات عالى تا دو روز آينده نهايى ميگردد

غنى: طرح واضح دربخشهاى معارف وتحصيلات عالى تا دو روز آينده نهايى ميگردد

author avatar
29 Mar 2020 - 11:12
غنى: طرح واضح دربخشهاى معارف وتحصيلات عالى تا دو روز آينده نهايى ميگردد
author avatar
29 Mar 2020 - 11:12

کابل(پژواک،١٠حمل٩٩): رئيس جمهور از نهايى شدن طرح واضح در بخش هاى معارف و تحصيلات عالى تا دو روز آينده، خبرداده گفت در مورد اموالی که از راه‌های ترانزیتی وارد کشور می‌شوند، تدابیر لازم اتخاذ ميگردد.

درکاپى خبرنامۀ ارگ که در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور بعد از ظهر ديروز، با والیان ۲۷ ولایت کشور، از طریق ویدیوکنفرانس در مورد اتخاذ تدابیر در راستای مبارزه با ویروس کرونا، صحبت کرد.

رئیس جمهور غنی دراين ويديو کنفرانس گفت که بعد از این، جلسات پیهم را به سطح زون‌ها خواهد داشت. وی  افزود: «از کود حوادث، ۳۰ درصد به معاون اول ریاست جمهوری و ۲۰ درصد به معاون دوم ریاست جمهوری، انتقال یافته تا در مواقع ضروری اجراآت لازم در اسرع وقت صورت گیرد.»

غنی با اشاره به اینکه والیان در حالات مختلف خطر، آمادگی لازم داشته باشند، خاطرنشان ساخت که به همۀ والیان صلاحیت تفویض شده تا مصارف لازم را مبتنی بر میکانیزم نظارتی انجام دهند.

موصوف به والیان هدایت داد که از پیداوار زراعتی مردم در ولایات مربوطۀ شان، گزارش دهند تا در روشنايی آن به دهاقین اطمینان داده شود که حمایت‌های لازم از محصولات شان صورت می‌گیرد.

 وی افزود: «در خصوص اموالی که از راه‌های ترانزیتی وارد کشور می‌شود، تدابیر لازم را اتخاذ نموده ایم و همچنان با سکتور خصوصی همگام کار می‌کنیم. در این هفته جهت تعیین تعرفه‌ها جلسهء اساسی را برگزار خواهیم کرد؛ حمایت و انکشاف پارک‌های صنعتی، از اولویت‌های کلیدی دولت به حساب می آید.»

رئیس جمهور، در ادامه افزود که دربخش‌های معارف وتحصیلات‌عالی، تا دو روز دیگر یک طرح واضح، نهایی خواهد شد.

وی در رابطه به حکومت‎داری گفت: «در سطوح مختلف کاملاً اعتماد و هماهنگی وجود دارد، ما می‌خواهیم به والیان به‌خاطر تسریع امور وهماهنگی بیشتر صلاحیت تفویض کنیم. والیان بیشتر روی مسایل صحت، اقتصاد و زراعت و سکتور امنیتی، روی مسایل امنیتی تمرکز کنند.»

رئیس جمهورغنی خاطرنشان کرد که تمام مکاتب دولتی، قابلیت تبدیل شدن به مرکز تجرید را پیدا کنند و به شما صلاحیت داده می‎شود تا در قسمت اطلاع رسانی، از رادیوهای محلی حمایت کنید.

در این ویدیوکنفرانس، محمد یوسف غضنفر نمایندۀ فوق العادۀ رئیس جمهور در امور توسعۀ اقتصادی و تجارتی و کاهش فقر صحبت کرده، گفت: «با سکتور خصوصی نشست‌های متعددی صورت گرفته و به توافق رسیدیم که سکتور خصوصی در هماهنگی با والیان، در بخش‌های مختلف کار نمایند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر