زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارمندان صحی سرپل معاشات چهار ماه شان را دریافت نکرده اند

کارمندان صحی سرپل معاشات چهار ماه شان را دریافت نکرده اند

author avatar
29 Mar 2020 - 16:03
کارمندان صحی سرپل معاشات چهار ماه شان را دریافت نکرده اند
author avatar
29 Mar 2020 - 16:03

سرپل (پژواک، ۱۰ حمل ۹۹): کارمندان صحی ولایت سرپل، شکایت نموده می گویند در شرایطی که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، معاش چهار ماه آنها پرداخت نشده است.   

داکتر نور احمد اسحق زی رییس صحت عامه سرپل، به آژانس خبری پژواک گفت که به اساس قرارداد، معاش کارمندان صحی این ولایت، باید از طریق دفتر همبستگی خانواده های افغان (SAF ) پرداخت شود و تهیه لوازم و مواد  بهداشتی نیز بر دوش این دفتر است.

به گفته او چهار ماه می شود که کارمندان ریاست صحت عامه این ولایت، معاش های شان را دریافت نکرده اند.

او افزود که دفتر یادشده، به صحت عامه سرپل گفته است که معاش کارمندان از بانک جهانی انتقال نگردیده است.

موصوف افزود: «از همین خاطر خودم به وزارت صحت عامه رفته در حضور وزیر صحت عامه و مسوولان درجه یک دفتر همبستگی خانواده های افغان ،جلسه برگزار کردیم که  دفتر یادشده به تعقیب اخطاریه عدم اکمال به موقع ادویه و یک اخطاریه دیگر را به دلیل عدم پرداخت معاشات کارمندان دریافت نمود.»

 وی تصریح کرد که هفتۀ قبل، یک هیئت از بخش تدارکات ملی و وزارت صحت عامه، این موضوع را بررسی کرد و اکنون ریاست صحت عامه سرپل، منتظر هدایت وزارت صحت و پرداخت معاشات از جانب دفتر یادشده می باشد.

در عین حال، کارمندان صحی سرپل، عدم پرداخت معاشات را مشکل جدی در برابر خود و خانواده های شان می دانند و خواستار پرداخت آن می باشند و می گویند معاش آنها در حالی پرداخت نشده که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند.

در افغانستان، در کل ۱۲۰ واقعه مثبت بیماری کوید ۱۹ (ویروس کرونا) ثبت شده که از این جمله، یک مورد دیروز در سرپل ثبت شده است.   

حفیظ الله یکتن از نرس های صحت عامه سرپل گفت که چهار ماه می شود، بدون اخذ معاش مصروف عرضه خدمت است؛ اما وزارت صحت عامه و دفتر همبستگی خانواده های افغان، در قسمت پرداخت معاش آنها سهل انگاری می کند.

حمید یک تن دیگر از نرس ها که در کمربند شاهراه سرپل مسوولیت ثبت برگشت کننده های مهاجران افغان از ایران را بر دوش دارد گفت: «چهار ماه بدون گرفتن معاش کار بسیار مشکل است و ما بدون آنکه به خانه خود کمک کنیم، در خدمت مردم استیم و مسئولین نباید در قسمت پرداخت معاش ما کوتاهی کنند.»

درهمین حال، نور حبیب ستانکزی مسوول موسسه همبستگی خانواده های افغان در ولایت سرپل می پذیرد که کارمندان صحی در این ولایت، معاش چهار ماهه خود را دریافت نکرده اند؛اما می گوید که  راپورهای این نهاد به وزارت صحت تسلیم داده شده است و منتظر است که وزارت صحت عامه، در حساب  موسسه پول انتقال دهد تا معاش های کارمندان را بپردازد.

وی گفت که تا  آخر ماه حمل و نهایت تا دهم ماه ثور، معاش ها پرداخت خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر