زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاين آگاهى دهى در جلوگيرى از شيوع کرونا در شهر شبرغان، راه اندازى شد

کمپاين آگاهى دهى در جلوگيرى از شيوع کرونا در شهر شبرغان، راه اندازى شد

author avatar
29 Mar 2020 - 15:48
کمپاين آگاهى دهى در جلوگيرى از شيوع کرونا در شهر شبرغان، راه اندازى شد
author avatar
29 Mar 2020 - 15:48

شبرغان (پژواک،١٠حمل ٩٩): کمپاين آگاهى دهى به منظور جلوگيرى از شيوع ويروس کرونا در شهر شبرغان ولايت جوزجان، راه اندازى گرديد.

در اين کمپاين که از سوى مقام ولايت، شهردارى و برخى نهادهاى جامعۀ مدنى راه اندازى شده است، ضمن آگاهى دهى درمورد شيوع ويروس کرونا، شهر شبرغان نيز دواپاشى شد و براى شهروندان ماسک و دستکش توزيع گرديد.

داکترفرید احمد عزیزی معاون صحت عامه ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين کمپاين، برخی از نواحی شهرادویه پاشی شده برای مردم پیرامون اضراراین بیماری آگاهی لازمه داده میشود و به عده یی هم ماسک و دستکش توزیع میگردد.

وى افزود: "علاوه براین مسایل، ما تدابیرلازمه را برای تداوی بیماران کرونا در شهرشبرغان روی دست داریم، ده بستر برای پذیرش بیماران آماده شده و برای پنجاه بستر دیگر نیز درداخل صحت عامه مکانی را در اختیار داریم، ولى برای این مکان تجهیزات لازمه را نداریم که طی ارایه پیشنهاد، این موضوع به مرکزگسیل شده است."

او گفت که ریاست امورزنان ولایت جوزجان، یک ساختمان دارای بیست اتاق را نیز در اختیار صحت عامه  قرارداده  که در صورت بروز این بیماری از آن استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد که تا کنون واقعه مثبتی درشهرشبرغان ثبت نشده؛ اما  درروستا های اطراف شهر، ٣٨٠ تن که ازایران تازه برگشته اند قرنطین مى باشند .

به گفتۀ وى اين کمپاین که امروز عملا در شهرشبرغان آغاز گردید و برای روز های آینده نیز توسط منسوبین ولایت، شاروالى، صحت عامه و نهاد های جامعه مدنی در ولسوالى هاى اين ولايت ادامه خواهد داشت.

این درحالیست که برخی ازباشنده گان شهرشبرغان، بیماری کرونا را یک امر ساده تلقی کرده و مدعی اند که این بیماری با مسلمانان سرو کارندارد.

نورالله یکی ازباشنده های این شهر که از ماسک و دستکش استفاده  نمى کند به پژواک: "به جز ازخدا از بیماری کرونا باکی ندارم، بهتراست تا همه به دامن خدا پناه ببرند و از او استمداد جویند؛ اگر ما به خدا تکیه کرده و ازاو کمک بخواهیم، هیچ مسلمان با این بیماری سردچار نخواهند شد."

وی ضمن پرسش اینکه ١٢٠ تن ازباشنده های کشورکه مصاب به کرونا شده اند، همه مسلمان اند گفت: "این افراد بیماری را با خود ازخارج آورده اند، درداخل کشورهیچ کسی مصاب به این بیماری نیست و به زور خدا بیمارهم نخواهند شد."

اما مولوی محمدعالم مسکین زاده عضو اداره حج، ارشاد و اوقاف اين ولايت گفت: " اسلام دین با عظمتی است که برابعاد مختلف زنده گی انسان ها مکث نموده است، ولی دربرهه کنونی نیازاست تا مردم به رهنمایی منسوبین عرضه خدمات صحی توجه کنند."

وی تصریح کردکه این درست است که شفا دهنده تمام امراض خداوند است، ولی وقتی بیماری مهلکی زنده گی انسان ها را درمخاطره قرارمیدهد، هر فرد اجتماع مکلفیت دارد تا به صحت و سلامت خود توجه داشته باشد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر