زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امنيت ملى از تخريب پنج قرارگاه طالبان  و بازداشت ٩ طالب مسلح خبر داد

امنيت ملى از تخريب پنج قرارگاه طالبان و بازداشت ٩ طالب مسلح خبر داد

author avatar
30 Mar 2020 - 16:28
امنيت ملى از تخريب پنج قرارگاه طالبان  و بازداشت ٩ طالب مسلح خبر داد
author avatar
30 Mar 2020 - 16:28

کابل (پژواک، ١١ حمل ٩٩): رياست امنيت ملى در طى ٢٤ ساعته گذشته از تخريب پنج قرارگاه طالبان، کشف و ضبط هزاران کيلوگرام مواد انفجاريه و بازداشت ٩ طالب مسلح خبر داده است.

در خبرنامه اى که از سوى اين رياست به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که ریاست عمومی امنیت ملی، با درنظر داشت شرایط حساس و خطیر کشور و حراست از منافع علیای کشور و پاسداری از شهروندان افغانستان، به منظور جلوگیری از اقدامات دهشت افگن و مخرب گروه طالبان مسلح، عملیات‌های پیش‌گیرانه‌ای را در طی ٢٤ ساعت گذشته انجام داده است.

منبع افزوده است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک رشته‌ عملیات‌های خاص در زون مرکز، یک شبکه‌ی نه نفری گروه طالبان را از مربوطات ولایت میدان وردک بازداشت نموده است. همچنان این نیروها، در جریان یک عملیات هدف‌مند بالای یک دیپوی سلاح و مهمات گروه طالبان در منطقه‌ی دره تیزین ولسوالی سروبی و دشت خشک کهنه ولسوالی خاک جبار ولایت کابل راه اندازی نمود.

منبع علاوه کرده است که نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در ولایت هلمند، عملیاتی را بالای قرارگاه ملا انارگل یک تن از قوماندانان گروه طالبان در مربوطات ولسوالی مارجه ولایت هلمند انجام داد.

امنيت ملى ميگويد که در نتیجه این عملیات‌ها، بیشتر از صد حلقه ماین ضد وسایط، بیش از هزاران کیلوگرام مواد انفجاریه، بیشتر از ده‌ها حلقه ماین بوشکه‌ای، توسط نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی، کشف و ضبط گردید. همچنین بیشتر از پنج باب قرارگاه گروه طالبان تخریب گردید و ٩ جنگجوی نیز بازداشت شدند.

به اساس معلومات اين نهاد امنيتى، گروه طالبان در سه ولایت هلمند، کابل و میدان‌ وردک در صدد بودند تا عملیات‌های گسترده‌ و وسیعی را علیه مردم ملکی، تاسیسات عام المنفعه و نیروهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی افغانستان انجام دهند که با درایت و هوشیاری نیروهای ریاست امنیت ملی، این توطئه کشف و خنثی گردید.

اما قابل ذکر است که طالبان مسلح تاکنون در اين مورد چيزى نگفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر