زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درسمنگان دروس شاگردان مکاتب از طریق تلویزیون پیش برده میشود

درسمنگان دروس شاگردان مکاتب از طریق تلویزیون پیش برده میشود

author avatar
31 Mar 2020 - 17:00
درسمنگان دروس شاگردان مکاتب از طریق تلویزیون پیش برده میشود
author avatar
31 Mar 2020 - 17:00

ایبک( پژواک،۱۲ حمل ۹۹):به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا سال تعلیمی جدید مکاتب کشور تعطیل میباشد اما در ولایت سمنگان دروس از طریق تلویزیون پیش برده میشود.

این برنامه امروز۱۲ حمل عملا با نواختن زنگ مکتب از سوی والی این ولایت از طریق تلویزیون آغازگردید پس از نواختن این زنگ دروس ثبتی در بخش ساینس از ساعت ۹ تا۱۰ پیش از چاشت آغازشد.

عبدالمتین سروری رییس معارف سمنگان در این برنامه پیرامون به توفقنامه وزارت معارف  ورادیوتلویزیون ملی دروس شاگردان  از صنف اول الی صنف دوازدهم مکاتب که از طریق تلویزیون محلی نشر وپخش میشود معلومات داد.

وی گفت که به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تمام شاگردان مکاتب کشور الی اخیر ماه حمل سال روان رخصت بوده واما از اینکه دروس سال تعلیمی ۱۳۹۹ شاگردان مکاتب کشورمطابق پلان عقب نماند وزارت معارف با مسوولین رادیو تلویزيون ملی توافقنامه را به امضاء رسانید که به اساس آن دروس شاگردان مطابق تقسیم اوقات از طریق تلویزیون ملی نشر وپخش میگردد.

موصوف افزود که از طریق این برنامه دروس مضامین ساینس شاگردان توسط استادن مجرب ابتدا ثبت شده وبعدا به مدت یک ساعت که هر ساعت درسی ۲۰ دقیقه می باشد ازطریق تلویزیون محلی برای شاگردان  نشرمیشود.

او گفت آنعده شاگردان که به تلویزیون محلی دست رسی ندارند از طریق مبایل های هوشمند، فلش، وستاپ وغیره درس متذکره به اختیار مکاتب وشاگردان قرار میگیرد .

وی افزود آنان در نظر دارند آن عده شاگردان که در اطراف ومحلات دور دست  هستند صنف های کوچک درسی را با مراعت نمودن  فاصله و حفظ الصحه ترتیب داده ودروس شاگردان رامطابق پلان سال تعلیمی پیش برده ودر صورت تطبیق آن امتحانات چهارنیم ماهه شاگردان به وقت وزمان معین آن گرفته خواهد شد .

همچنان دراین برنامه عبدالطیف براهیمی والی ولایت طی صحبتی ضمن آنکه از توجه رییس جمهوری کشور در عرصه معارف قدر دانی نمود، امضای تفاهم نامه میان وزارت معارف وریاست عمومی رادیو تلویزیون ملی را یک دست آورد خواند.

وی افزود:((قسمیکه میدانید شیوع وایروس کرونا که خواستگاه اش از کشور چین بود باعث نگرانی در سطح منطقه وجهان گردیده صدها هزار نفر به آن مصاب ودها ها تن را به کام مرگ کشاند در کشور ما نیز دها تن در ولایات مختلف مصاب گردیده است.))

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر