زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت حج واوقاف: نمازها باید با حضور کمترین افراد ادا گردد

وزارت حج واوقاف: نمازها باید با حضور کمترین افراد ادا گردد

author avatar
31 Mar 2020 - 16:18
وزارت حج واوقاف: نمازها باید با حضور کمترین افراد ادا گردد
author avatar
31 Mar 2020 - 16:18

کابل (پژواک، ۱۲ حمل۹۹): وزارت حج واوقاف می گوید، در ساحات آسیب پذیر از لحاظ شیوع ویرویس کرونا رفتن به مسجد ها محدود و با حضور کمترین افراد ادا گردد.

دکتور امین الدین مظفری معین مسلکی وزارت حج واوقاف، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت، نمازهای جمعه و نمازهای پنجگانه باید با حضور کمترین افراد که مطمئن به سالم بودن و سالم ماندن شان از بیماری کرونا باشد، ادا گردد.

وی افزود، اگر ویرویس کرونا حالت میدانی را با خود بگیرد و احتیاط لازم جلوگیری از شیوع آن ممکن نباشد، مسلمانان از نرفتن به نماز جمعه و جماعت معذور اند.

وی همچنان ميگويد: «به صورت عموم توصیه به نمازها الى پایان این وضعیت در مناطق معروض به خطر به گونه مستمر به مردم صورت گیرد و نیز با اعلان نمازهای خود را در خانه های خود بخوانید بعد از نماز به مردم رسانیده شود.»

وی در مورد تکفین و تجهیز میت گفت که غسل و تکفین از جمله حقوق میت میباشد و تلاش صورت گیرد که با تدابیر لازم این حقوق ادا گردد.

به گفته او، اگر حالات طوری باشد که به سبب کثرت اموات رسیده گی به آن ناممکن باشد، این حق میت از ذمه دیگران ساقط گردیده و بدون غسل و تکفین مجاز میباشد.

بیماری کوید ۱۹ یا ويروس کرونا در ۲۰۱ کشور جهان شيوع پيدا کرده است. به اساس گزارش ها، در سطح جهان بیش از ٦٠٠ هزار تن به اين مرض مصاب شده اند که از این جمله ۱۳۷ هزار تن صحت یاب شده و بیش از ۲۸ هزار تن فوت نموده اند.

در افغانستان ۱۷۴ تن به این ویروس مصاب شده، پنج تن صحت یاب شده و ۳ تن از مبتلایان فوت کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر