زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صحت: هیچگاه در مورد آمار واقعات مثبت ویروس کرونا کتمان حقیقت نکرده ام

وزارت صحت: هیچگاه در مورد آمار واقعات مثبت ویروس کرونا کتمان حقیقت نکرده ام

author avatar
31 Mar 2020 - 15:53
وزارت صحت: هیچگاه در مورد آمار واقعات مثبت ویروس کرونا کتمان حقیقت نکرده ام
author avatar
31 Mar 2020 - 15:53

کابل (پژواک، ۱۲ حمل ۹۹) : وزارت صحت عامه می گوید، هیچگاه در مورد آمار واقعات مثبت ویروس کرونا کتمان حقیقت نکرده و به مجرد تشخیص هر واقعه آن را با رسانه ها شریک ساخته است.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه که امروز ۱۲ حوت در کنفرانس های روزانه این وزارت در مورد ویروس کرونا در مرکز اطلاعات ورسانه های حکومت صحبت می کرد، افزود که تا دیروز ۱۷۴ مریض کرونا در کشور ثبت شده است.

وی افزود، از مریض های جدید  ۲۵ واقعه مربوط ولایت هرات، ۲ واقعه مربوط ولایت کندهار، يک واقعه مربوط ولایت دایکندی و يک واقعه مربوط ولایت نیمروز می شود.

او افزود که با ثبت۲۹ واقعه جدید، شمار مجموعی واقعات ویروس کرونا در سراسر کشور به ۱۷۴ مورد رسیده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه بار تاکید کرد که این وزارت هیچگاه در مورد آمار واقعات مثبت ویروس کرونا کتمان حقیقت نکرده و به مجرد تشخیص هر واقعه آن را با رسانه ها شریک ساخته است.

مایار در مورد شکایت داکتران هرات از کمبود کیت های محافظتی، کمبود دستگاه تهویه مصنوعی و کمبود ماسک و وسایل صحی گفت که کمبود دستگاه های تهویه مصنوعی برای بیماران کووید۱۹ اکنون یک مشکل جهانی است، اما استفاده از این دستگاه از هر ۱۰۰ بیمار تنها برای ۵ بیمار ضرورت احساس می شود که در ولایت هرات در حال حاضر ۱۳ دستگاه تهویه مصنوعی موجود است.

او گفت که قرار است در هفته روان ۲ دستگاه دیگر تهویه مصنوعی به ولایت هرات فرستاده شود.

مایار در باره کیت های محافظتی مکمل برای داکتران گفت که مطابق رهنمود سازمان صحی جهان، این کیت ها در واقعات مشخصی از بخش های مراقبت از بیماران کووید ۱۹ برای داکتران نیاز است، اما برای سایر داکتران درسایر بخش ها تجویز نمی گردد.

سخنگوی وزارت صحت عامه در مورد شکایت از کمبود ماسک ها و وسایل صحی گفت، این نیازمندی ها در بازار هرات قابل دسترس است وریاست صحت عامه این ولایت می تواند از بودجه تخصیص داده شده آن را خریداری نماید.

موصوف افزود، وزارت صحت عامه صلاحیت مصرف از بودجه تخصیص داده شده برای مبارزه با ویروس کرونا را به ولایت هرات داده است و ریاست صحت عامه هرات در هماهنگی با ریاست مالیه این ولایت می توانند از بودجه مصرف نمایند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر