زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اولین محمولۀ کمک های صحی چین برای مبارزه با ويروس کرونا به کابل رسید

اولین محمولۀ کمک های صحی چین برای مبارزه با ويروس کرونا به کابل رسید

author avatar
2 Apr 2020 - 14:26
اولین محمولۀ کمک های صحی چین برای مبارزه با ويروس کرونا به کابل رسید
author avatar
2 Apr 2020 - 14:26

کابل (پژواک، ۱۴ حمل ۹۹) : اولین محمولۀ کمک های صحی کشورچین امروز به کابل رسید وتوسط سفیر چین به سرور دانش معاون دووم رییس جمهوراهدا گردید.

در محفلی که به مناسبت اهدای نخستین محموله کمک‌های صحی چین در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی برگزار شده بود، معاون رئیس جمهور ضمن اظهار قدردانی از دولت چین، گفت که ویروس کرونا هیچ مرزی را نمی‌شناسد و همه مردم دنیا و دولت‌ها با یک همبستگی و همکاری مشترک می‌توانند از این بحران جهانی عبور کنند.

وی یکبار دیگر مراتب تسلیت خویش را به دولت و مردم چین که به خاطر ویروس کرونا جان‌های شان را از دست داده اند ابراز داشته و همچنین اظهار خوش بینی کرد که اکنون دولت چین با مدیریت قوی توانسته ویروس کرونا را به کنترول درآورد؛ امید می‌رود که تجربه‌های خود را در اختیار دیگر کشورها از جمله افغانستان نیز قرار دهد.

سرور دانش همچنین از اقدامات جدی و فوری حکومت افغانستان در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اتخاذ تدابیر وقایوی، تأمین تجهیزات صحی، منع گشت و گذار در شهرها، لغو برخی از پروازهای داخلی، دریافت کمک‌های جهانی و دیگر تلاش‌های حکومت یاد کرد.

او  افزود که این همه بدون همکاری مردم ممکن نیست و شهروندان افغانستان با درک اینکه ویروس کرونا هیچگونه تداوی در سطح جهان ندارد در رابطه به تطبیق برنامه‌های پیشگیرانه همکاری جدی نمایند.

در این محفل وانگ یو سفیر دولت چین گفت: (چندی قبل رئیس جمهور آن کشور وعده کمک به تمامی کشورهایی که ویروس کرونا آن‌ها را تهدید می‌کند داده بود که خوش‌بختانه بعد از یک هفته ما شاهد نخستین محموله کمک کشور چین به کابل هستیم. )

همچنین وى افزود که در این محموله، مواد ضرورت عاجل چون کیت تشخیصیه، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های حفاظتی برای داکتران، دستکش، ماسک و دیگر وسایل طبی را در بر می‌گیرد.

سفیر چین با ذکر اینکه ویروس کرونا هر روز در جهان در حال گسترش است گفت " ما باور داریم تحت رهبری حکومت افغانستان وضعیت به خوبی مدیریت می‌شود و همچنین اضافه کرد که چین به اندازه توان کمک‌های خویش را ادامه خواهد داد."

وی از کمک های حکومت و مردم افغانستان در زمانی که چین در سخت‌ترین روزهای مبارزه با کرونا قرار داشت، اظهار سپاس و قدردانی کرده و افزود که اکنون وضعیت در چین در حال عادی شدن است.

موصوف همچنین افزود همان طورى که چین در مقابله با ویروس کرونا در کنار دولت و مردم افغانستان قرار دارد، در خصوص حمایت از پروسه صلح نیز نقش خویش را ایفا کرده و در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد بود.

ويروس کرونا که اضافه ازسه ماه قبل درشهراووهان چين منتشرگرديد اکنون اضافه در٢٠٠ کشورگسترش يافته است.

درماه نخست تعدادى زيادى ازچينايان به اين ويروس مصاب وجان هاى شانرا ازدست داده اند وفعلا اين مرض درچين کنترول گرديده اما دراروپا و امريکا به سرعت زياد منتشرگرديده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر