زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رهبر گروه داعش برای شاخه خراسان توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شد

رهبر گروه داعش برای شاخه خراسان توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شد

author avatar
4 Apr 2020 - 18:16
رهبر گروه داعش برای شاخه خراسان توسط امنیت ملی افغانستان بازداشت شد
author avatar
4 Apr 2020 - 18:16

ریاست عمومی امنیت ملی می گوید که نیروهاى ویژه این ریاست عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه داعش شاخۀ خراسان را با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش بازداشت کرده است.

درخبرنامه  اى ریاست امنیت ملی که امروز۱۶ حمل به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که افغانستان بر اساس طرح جامع و جدید درصدد آن است تا رهبران کلیدی و اصلی شبکه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی که تهدید به امنیت ملی افغانستان می‌باشند ؛ را مورد هدف قرار دهد.

منبع افزوده است، براساس همین طرح، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخۀ خراسان با ۱۹ تن از همکاران نزدیکش به شمول قاری زاهد وسیف الله مشهور به ابوطلحه‌ی پاکستانی طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی دستگیر شدند.

درادامۀ خبرنامه آمده است، اسلم فاروقی دراعترافات اولیۀ خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای با گروه داعش شاخۀ خراسان پرده برداشته است.

امنیت ملی افزوده است، عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی، باشنده‌ی اصلی قریه‌ی آخندزاده‌گان منطقه‌ی اورکزی اجنسی بوده است.

موصوف قبلاً به عنوان مسئول نظامی شهر پشاور، قوماندان گروه داعش مستقر در درۀ عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبراجنسی فعالیت داشته است .

منبع همچنان گفته است، بعد از کشته شدن ابوسعید باجوری، فاروقى به عنوان والی نام نهاد داعش در افغانستان تعیین گردید.

موصوف روابط تنگاتنگی با سایر شبکه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه و شبکۀ حقانی نیز داشت که این ارتباطات اکنون در سطوح مختلف گروه داعش شاخۀ خراسان گسترش یافته است.

در خبرنامه تذکر شده است که قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف الله مشهور به ابوطلحه‌ی پاکستانی مسئول جلب و جذب و تنظیم افراد در کتیبه‌های مختلف داعش در ولایت ننگرهار بوده ‌اند.

 در خبرنامه آمده است، ریاست عمومی امنیت ملی جزئیات اعترافات و چگونگی بازداشت اسلم فاروقی را در روزهای آینده با مردم افغانستان شریک خواهد ساخت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر