زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقام های محلی از کشته شدن هشت مخالف مسلح در سمنگان خبر می دهند

author avatar
4 Apr 2020 - 19:20
author avatar
4 Apr 2020 - 19:20

ایبک (پژواک، ۱۵ حمل ۹۹): مسئولان محلی می گویند، در سمنگان هشت مخالف مسلح دولت کشته شده و طالبان یک مرد را در ولایت سرپل تیرباران کرده اند، اما طالبان تا حال در مورد چیزی نگفته اند.

علی اکبر آمر اجرایی وسرپرست ولسوالی دره صوف بالای سمنگان مدعی است که طالبان به دلیلی بر قریه های روم و چهارمغزک این ولسوالی حمله کردند که باشنده گان این قریه از امر آنها سرپیچی نموده و زکات مواشی را نمی دادند.

به گفته وی، به همین دلیلیک گروپ مخالفین مسلح شبگذشته بر این قریه حمله نمودند، اما در اثر مقاومت نیروهای خیزش مردمی،شش تن از مخالفین مسلح به شمول قاری ظریف یک تن از مسوولان نظامی محلی کشته شده و اجساد آنها در میدان جنگ باقی مانده است.

وی گفت که یک تن از نیروهای خیزش مردمی نیز در این درگیری زخمی شده است.

به گفته او دو میل ماشیندار پیکا، سه میل کلاشینکوف و دو عراده موترسایکل مخالفین مسلح نیز به دست نیروهای خیزش مردمی افتاده است.

همچنان عبدالیقین احمدی ولسوال دره صوف پایین سمنگان ادعا دارد که عصر روز گذشته مولوی فضل الحق مسوول جمع آوری عشر و زکات گروه طالبان همراه با محافظ اش در قریه بیانان این ولسوالی که تحت کنترول گروه طالبان میباشد از اثر اختلافات درونی شان کشته شده است .

احمدی می گوید که چندی قبل مولوی فضل الحق یک تن از محافظین خود را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود و  روز گذشته برادر این مقتول در یک کمین مولوی فضل الحق و محافظ اش را کشته است.

به اساس یک خبر دیگر، نور آغا فیضی آمر بخش مطبوعات قوماندانی امنیه ولایت سرپل میگوید که طالبان مسلح بعد از چاشت دیروز یک فرد ملکی به نام عبدالقهار باشنده قریه غول نوری ولسوالی کوهستانات این ولایت را تیر باران کرده اند.

به گفته او تاهنوز علت کشته شدن این مرد روشن نیست.

مجید باشنده کوهستانات، کشته شدن عبدالقهار را تایید می کند، اما او نیز می گوید که علت قتل او را نمی داند.

مخالفین مسلح دولت تا حال در هر سه You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر