زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​اتمر: رهبران سیاسی نتایج انتخابات را بپذیرند و متحدانه برای صلح کار کنند

​اتمر: رهبران سیاسی نتایج انتخابات را بپذیرند و متحدانه برای صلح کار کنند

author avatar
5 Apr 2020 - 20:29
​اتمر: رهبران سیاسی نتایج انتخابات را بپذیرند و متحدانه برای صلح کار کنند
author avatar
5 Apr 2020 - 20:29

 کابل(پژواک، ۱۷ حمل ۹۹): محمد حنیف اتمر نامزد وزارت امور خارجه می گوید، نتایج انتخابات ریاست جمهوری به اساس قانون اعلام شده و تمام رهبران سیاسی آن را بپذیرند و متحدانه برای تامین صلح در کشور کار کنند.

محمد حنیف اتمر نامزد انتخابات ۱۳۹۸ ریاست جمهوری که این انتخابات را تحریم کرده بود، روز گذشته از سوی رییس جمهور محمد اشرف غنی به حیث نامزد و سرپرست وزارت امور خارجه گماشته شد.

اتمر امروز به حیث سرپرست وزارت امور خارجه به کارمندان این وزارت معرفی شد. او به خبرنگاران گفت که کمیسیون های انتخاباتی محمد اشرف غنی را به اساس قانون، رییس جمهور و برنده انتخابات اعلام کرده است و باید این تصمیم کمیسیون ها پذیرفته شود.

او افزود:« زمان آن رسیده است که باید به قانون احترام شود، ما اگر نتایج انتخابات را می پسندیم و یا خیر، اما در شرایط بحرانی کنونی باید به حفظ منافع ملی اولویت داده شود.»

اتمر گفت که اختلاف میان رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله عبدالله مشکل دیگری را ایجاد کرده است و باید رهبران سیاسی آن را هر چه زودتر حل کند.

او هشدار داده گفت که اگر وضعیت به همین گونه ادامه یابد و رهبران سیاسی متحد نشوند، افغانستان بی ثبات می شود و ممکن گفتگوهای بین الافغانی صلح نیز نتایج خوب در پی نداشته باشد.

نامزد وزارت امور خارجه می گوید که برای صلح در افغانستان به اجماع بین المللی نیاز است و او تلاش خواهد کرد که در این مورد با کشورهای همسایه از نزدیک کار کند. او افزود:«آمدن من به نظام برای کسب کرسی نبوده، بل برای تامین صلح و وحدت ملی است.»

این درحالی است که شماری از رهبران سیاسی به شمول رییس جمهور پیشین کشور حامد کرزی و عبدالرب رسول سیاف، امروز از غنی و عبدالله خواستند که برای حل معضل به وجود آمده از موقف های خود بگذرند

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر