زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای مبارزه با ویروس کرونا ۴۵۰ میلیون افغانی درچهار ولایت زون شمالشرق اختصاص داده شد

برای مبارزه با ویروس کرونا ۴۵۰ میلیون افغانی درچهار ولایت زون شمالشرق اختصاص داده شد

author avatar
6 Apr 2020 - 19:15
برای مبارزه با ویروس کرونا ۴۵۰ میلیون افغانی درچهار ولایت زون شمالشرق اختصاص داده شد
author avatar
6 Apr 2020 - 19:15

 کابل(پژواک،۱۸ حمل ۹۹(:رییس جمهور غنی در صحبت با والیان ولايات زون شمالشرق گفت که ۴۵۰ میلیون افغانی جهت مبارزه با ویروس کرونا برای ولایت های بدخشان، کندز، بغلان و تخار تخصیص و انتقال می گردد.

. درخبرنامه دفتر سخنگوی ریاست جمهوری که در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با والیان زون شمال شرق در راستای مبارزه با ویروس کرونا، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد..

منبع می نویسد که والیان این ولایت ها در این کنفرانس ضمن اراییه گزارش کمیته های ولایتی مبارزه با ویروس کرونا، در خصوص تدابیر، اقدامات و چالش های ناشی از این ویروس، صحبت کردند و پیشنهادات شان را در رابطه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با رئیس جمهور شریک ساختند.  

به نقل از خبرنامه، آنان گفتند که کمیته های آگاهی عامه ایجاد شده، شهرها ضد عفونی گردیده، با جامعه مدنی هماهنگی صورت گرفته و مراکز تجرید یا قرنطینه و همچنان کمیته ها به منظور جلوگیری از احتکار و کنترول قیمت ها ایجاد شده است.  

والیان  ولايات یادشده پیشنهاد کردند تا در زمینه های ایجاد مراکز تشخیص و فراهم آوری تجهیزات طبی، تمرکز بیشتر صورت گیرد.

به نقل از منبع، رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های متذکره، با تاکید بر اینکه تمام ریاست های ولایتی باید تحت رهبری والیان کار کنند، گفت که به ولایت بدخشان ۱۵۰ میلیون افغانی و به هر ولایت کندز، بغلان و تخار مبلغ ۱۰۰ میلیون افغانی، تخصیص و انتقال گردد.

درخبرنامه آمده است که رئیس جمهور به مسئولین مربوطه هدایت داد تا با توجه به نیازمندی های ولایات متذکره، اقدامات لازم را انجام دهند و والیان با داشتن تصویر واضح از ولسوالی ها، ارتباطات وهماهنگی را با ولسوالی ها و زون ها بیشتر سازند.  

غنی با اشاره بر اینکه از پیداوار زراعتی کشور حمایت صورت می گیرد، افزود: (( آزمون مبارزه با ویروس کرونا برای دولت- ملت تاریخی است و باید با اتخاذ تدابیر و اقدامات همه جانبه، بر آن فایق آییم.. )

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر