زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بیک: طالبان خواستار آزادی ۱۵ نفر فرماندهان است که در حملات بزرگی دست داشته‌ اند

بیک: طالبان خواستار آزادی ۱۵ نفر فرماندهان است که در حملات بزرگی دست داشته‌ اند

author avatar
6 Apr 2020 - 19:32
بیک: طالبان خواستار آزادی ۱۵ نفر فرماندهان است که در حملات بزرگی دست داشته‌ اند
author avatar
6 Apr 2020 - 19:32

کابل (پژواک،۱۸حمل۹۹): رئیس اداره ارگان های محل می گوید، دولت افغانستان آماده ‌ی آزاد سازی ۴۰۰ زندانی طالب برای نشان دادن حسن نیت است؛ اما گروه طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده ‌ی کلیدی‌ اش تاکید کرده است.

متن بیک رییس اداره ‌ی مستقل ارگان‌های محلی، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت، گروه طالبان، خواستار آزادی ۱۵ نفر از فرماندهان کلیدی ‌اش است که در حملات بزرگی دست داشته‌ اند.

وی افزود که دولت افغانستان، آماده است تا زندانیان طالب را به گونه ‌ی مرحله ‌وار آزاد کند، اما گروه طالبان از لجاجت در بر نمی‌ دارد.

به گفته او، دولت افغانستان، آماده ‌ی آزادسازی ۴۰۰ زندانی طالب برای نشان دادن حسن نیت است؛ اما گروه طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده ‌ی کلیدی‌ اش تأکید می ‌کند.

بیک میگوید: «هیأت طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده‌ ی ارشد خود تأکید می ‌کند؛ در حالی که این فرماندهان، کسانی اند که در حملات بزرگ انتحاری دست داشته ‌اند؛ دولت افغانستان نمی ‌تواند قاتلین مردم را آزاد سازد تا از این طریق، صفوف دشمن تقویت شود.»

او تأکید کرد، در صورتی که گروه طالبان خواستار تأمین صلح است، باید آزاد سازی مرحله‌ وار افراد خود را با توجه به شرایط جنگ و کاهش خشونت، بپذیرد.

اما باید گفت که طالبان تاکنون در این موردی چیزی نگفته اند.

قرار بود چند روز قبل روند تبادله ‌ی زندانیان میان حکومت افغانستان و گروه طالبان آغاز شود. در این مرحله، گفته می ‌شد که پنج هزار زندانی طالب در مقابل یک هزار زندانی دولت افغانستان، آزاد خواهند شد؛ اما این روند بنا بر دلایلی به تعویق افتاد.

چند روز قبل هیأت سه نفری گروه طالبان، برای نظارت از آزادی زندانیان خود و پیشبرد بحث‌های تخنیکی با نمایندگان دولت افغانستان وارد کابل شده بود، اما ظاهرا هر دو طرف تا کنون به نتیجه ‌ای نرسیده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر