زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهورغنی: سیستم غیر رسمی و نامنظم ترانسپورتی در شهر کابل اصلاح گردد

رئیس جمهورغنی: سیستم غیر رسمی و نامنظم ترانسپورتی در شهر کابل اصلاح گردد

author avatar
6 Apr 2020 - 09:44
رئیس جمهورغنی: سیستم غیر رسمی و نامنظم ترانسپورتی در شهر کابل اصلاح گردد
author avatar
6 Apr 2020 - 09:44

کابل(پژواک،۱۶ حمل ۹۹) :رییس جمهور کشور به ادارات ذیربط هدایت داد که طرح های  کاهش قیمت طلا در سیستم آسیکودا گمرات،فعال سازی وسایط عارضه دار تصدی ملی بس و پروژه حفر کانال های آبیاری بند کمال خان را آماده کنند.

در خبرنامه ارگ که کاپی آن در دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که در جلسۀ شورای عالی اقتصادی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور، شام دیروز در قصر چهار چنار ارگ برگزار گردید، روی این مسایل بحث و تبادل نظر گردید.

در خبرنامه آمده است که در این جلسۀ روی طرح کاهش قیمت طلا در سیستم آسیکودا گمرات، طرح فعال سازی وسایط عارضه دار تصدی ملی بس توسط شرکت های ترانسپورتی خدمات عامه شهری و طرح تنظیم عرضه خدمات ترانسپورت شهری، طرح پروژه حفر کانال های آبیاری بند کمال خان (کانال ترک و کانال قلعه افضل) و طرح ایجاد شرکت فرعی ملی گیاه الویرا، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع می نویسد که ابتدا، مسئولین وزارت مالیه طرح کاهش قیمت طلا در سیستم اسیکودای گمرکات را به جلسۀ ارائه کردند که پس از بحث های همه جانبه، جلسۀ شورای عالی اقتصادی تصمیم اتخاذ نمود تا در این رابطه گروه کاری با همکاری محمد یوسف غضنفر نمایندۀ فوق العادۀ رئیس جمهور در امور توسعۀ اقتصادی و تجارتی و کاهش فقر، ایجاد گردد که یکجا با تاجران طلا در این مورد بحث و موضوعات مبهم تجارت طلا واضح گردد، تا در روشنایی آن فیصله صورت گیرد.

به نقل از خبرنامه، طرح فعال سازی وسایط دارای عارضه تصدی ملی بس توسط شرکت های ترانسپورتی خدمات عامه شهری و طرح تنظیم عرضه خدمات ترانسپورت شهری از سوی نذیر احمد خلیل رئیس شرکت ترانسپورتی خاواک به جلسۀ ارائه گردید.

به اساس خبرنامه، مطابق این طرح وسایط دارای عارضه تصدی ملی بس طی طرزالعمل مشخص از سوی شرکت های ترانسپورتی خصوصی ترمیم گردیده و مسیرهای ترانسپورتی شهری به پنج زون تقسیم می شود، تا سیستم ترانسپورت شهری منظم و ارائه خدمات ترانسپورتی بهتر گردد.

همچنان، یما شمس سرپرست وزارت ترانسپورت در این جلسه گفت که برای تطبیق این طرح نیاز است تا شماری از طرزالعمل های ترتیب گردد.

جلسه طرح متذکره را در پرنسیپ مورد تایید قرار داد

در خبرنامه آمده است که رئیس جمهور کشور گفت که یک سیستم غیر رسمی و نامنظم ترانسپورتی در شهر کابل وجود دارد، با تطبیق این طرح،  سیستم ترانسپورتی منظم و رسمی خواهد گردید.

غنی هدایت داده است که باید  یک کمیته مشترک برای تطبیق این طرح ایجاد گردد.

به اساس معلومات منبع،رئیس جمهور به سرپرست وزارت ترانسپورت هدایت داد، تا تمام طرزالعمل ها و مقررات که برای تطبیق طرح فعال سازی وسایط عارضه دار تصدی ملی بس که نیاز است، به جلسه کابینه پیشنهاد نماید.

وی افزود که باید راه های قانونی سرمایه گذاری موثر و انگیزه برای سکتور خصوصی ایجاد گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر