زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم: در نانوایی ها، بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بهداشت در نظر گرفته نمی شود

مردم: در نانوایی ها، بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بهداشت در نظر گرفته نمی شود

author avatar
6 Apr 2020 - 15:10
مردم: در نانوایی ها، بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بهداشت در نظر گرفته نمی شود
author avatar
6 Apr 2020 - 15:10

کابل(پژواک، ۱۸ حمل ۹۹): برخی شهروندان کابل، با انتقاد از این که اکثریت نانوایی ها، نکات بهداشتی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت نمی کنند، می گویند که خلاف توصیه وزارت صحت عامه، دریافت کنندگان پول خلاف توصیه ها نان نیز توزیع می کنند.

رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها یک امر ضروری است، بخاطری که ارتباط مستقیم با تغذیه مردم و نقش مهمی در جلوگیری از شیوع کرونا دارد.

استفاده از ماسک، کلاه مناسب، شستن مکرر دست ها، درنظر گرفتن نکات بهداشتی و در مجموع آگاه بودن از علایم مبتلا شدن به ویروس کرونا، از جمله نکاتی اند که کارکنان در نانوایی باید رعایت کنند؛ اما با تاسف که در برخی نانوایی ها عملی نمی شود.

نوید، یکتن از باشندگان ناحیه پانزدهم شهرکابل، با انتقاد از مالکان نانوایی ها امروز به اژانس خبرى پژواک گفت که آنها توصیه های نهادهای مسئول را عملی نمی کنند.

وی افزود: «یک هفته پیش نهادهای مسئول، ضمن وضح محدودیت در گشت و گذار، به نانوایی ها هدایت دادند که بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دو تن را بخاطر توزیع نان و دریافت پول توظیف کنند؛ اما با تاسف که هیچ یک از نانوایی ها در خیرخانه، هدایات داده شده را رعایت نکرده اند.»

موصوف می گوید که دیروز بخاطر خرید نان به یکی از نانوایی ها مراجعه کرد، آنجا یک نفر به منظور دریافت و توزیع نان حضور داشت، وقتی از او پرسید چرا توصیه وزارت صحت عامه را عملی نمی کند، با برخورد زشت وی روبرو شد و بدون خرید نان ساحه را ترک کرد.

قیس یکتن دیگر از باشندگان شهر کابل نیز به پژواک گفت که مالکان نانوایی توصیه های وزارت صحت عامه را عملی نمی کنند.

این باشنده شهرکابل، می گوید که با توجه به شیوع بیماری مهلکی به نام کرونا، لازم است که کارکنان نانوایی، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی، از  نهادهای مسئول خواست که به مالکان نانوایی ها، اجازه ندهند که از یک نفر برای توزیع نان و دریافت پول استفاده کنند.

یک کارشناسان بخش صحی، نگرانی مردم را تائید کرده و ميگويند که شاهد عدم رعایت توصیه های وزارت صحت عامه، از سوی مالکان نانوایی ها استند.

محمد داوود هوشمند، متخصص جلدی و زهروی و معالج امراض داخله اطفال، با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا در جهان و به خصوص افغانستان، از مالکان نانوایی ها تقاضا کرد که بیشتر از پیش نکات بهداشتی را در پخت و توزیع نان در نظر بگیرند.

وی به آژانس خبری پژواک، گفت که نانوایی ها ارتباط مستقیم با تغذیه شهروندان دارد و به همین دلیل کارگران باید هر لحظه، دست های خود را با آب و صابون و یا مایع ضد عفونی کنند، پاک کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر