زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

يکصد زندانی طالب به اساس فرمان رییس جمهورغنى از بند رها شدند

يکصد زندانی طالب به اساس فرمان رییس جمهورغنى از بند رها شدند

author avatar
8 Apr 2020 - 19:14
يکصد زندانی طالب به اساس فرمان رییس جمهورغنى از بند رها شدند
author avatar
8 Apr 2020 - 19:14

کابل(پژواک٢٠حمل٩٩): به اساس فرمان رئيس جمهورغنى ،يکصد زندانى طالبان به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهارويروس کرونا آزاد شدند.

درکاپى فرمان که به د سترس آژانس خبرى پژواک قرارگرفته ، آمده است که اين تعداد زندانيان گروه طالبان به اساس فرمان مورخ ۲۰ حوت ۱۳۹۸، رئیس‌جمهور غنی، با در نظر داشت وضعیت صحی، سن و مدت مجازات باقی‌مانده آنان، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار کرونا آزاد شدند.

منبع افزوده است که این ۱۰۰ زندانی شامل لیست طولانی‌ بود که تیم فنی طالبان در جلسات با تیم فنی ج.ا.ا در کابل شریک ساخته و در مورد آنها بحث صورت گرفته است.

درادامه خاطرنشان گرديده که  این زندانیان از سوی ریاست عمومی امنیت ملی و لوی سارنوالی بایومتریک گردیده و سوگند یاد کرده‌اند که هرگز به میدان جنگ بر نمی گردندودولت جمهوری اسلامی افغانستان عین اطمینان را از رهبری این گروه در دوحه دریافت کرده است.

دربخشى ازفرمان آمده است که رهایی زندانیان طبق روال معمول پس از ثبت نام بایومتریکی، انجام شد. 

دراخيرگفته شده است که دولت جمهوری اسلامی افغانستان تعهد دارد تا برای پیشرفت در روند صلح، راه را برای مذاکرات بیشتر تخنیکی با طالبان باز نگه دارد.

يکصد تن اززندانيان طالبان درحالى به اساس فرمان رئيس جمهورغنى آزاد شدند که طالبان روزگذشته گفته بودند که  به دلیل سرکشی “دولت افغانستان” از توافق نامه، تصمیم اتخاذ نموده اند تا تیم تخنیکی اعزام شده این گروه را بطور عاجل، از کابل فرا بخوانند.

سهیل شاهین، سخنگوی  دفترطالبان در قطر، در صفحه تویترش نوشته  بود که به اساس توافقنامه ی که قبلآ به امضا رسیده، باید زندانیان این گروه رها و مذاکره بین الافغانی آغاز میشد.؛ اما با تأسف که تاکنون چنین نشده است. 

ازسوى هم مقامات حکومت افغانسان از آمادگى براى رهايى زندانيان خبرداده اند.

مطلب بیک، رئیس اداره ارگان های محل، گفته است که دولت افغانستان آماده ‌ی آزاد سازی ۴۰۰ زندانی طالب برای نشان دادن حسن نیت مى باشد؛  اما گروه طالبان بر آزادی ۱۵ فرمانده ‌ی کلیدی‌ اش تاکید کرده است.

Visits: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر