زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی هرات: ده هزار بستر برای بیماران احتمالی بیماری کرونا اختصاص داده می شود

والی هرات: ده هزار بستر برای بیماران احتمالی بیماری کرونا اختصاص داده می شود

author avatar
9 Apr 2020 - 21:56
والی هرات: ده هزار بستر برای بیماران احتمالی بیماری کرونا اختصاص داده می شود
author avatar
9 Apr 2020 - 21:56

هرات(پژواک، ۲۱ حمل، ۹۹):والی جدید هرات از آماده ساختن ده هزار بستر برای بیماران احتمالی ویروس کرونا در این ولایت خبر داد اما از جدی نگرفتن ویروس کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و گفت که با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

سید وحید قتالی والی جدید هرات ، امروز در نشست خبری گفت که اداره محلی با پول دست داشته اش، در روزهای آینده بیش ازده هزار بستر برای بیماران احتمالی ویروس کرونا در مکاتب و برخی مکان های دیگر آماده خواهد کرد.

وی بیان داشت که پیش از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، آنان آمادگی های لازم را روی دست گرفته اند.

قتالی گفت:"تمام مکاتب موجود و اماکن را به کار می گیریم و بسترهای احتمالی را آماده می سازیم و به این معنا نیست که ما نگرانی بیش از حدی را به مردم وارد بکنیم، اما نمی توانیم منتظر بمانیم و بسترهای احتمالی را آماده نکنیم حتی فراتر از ۱۰ هزار بستر ، باید آمادگی خود را بگیریم و حتی در سطح ناحیه و ولسوالی ها دو بخش را فعال می سازیم که شهروندان مکان مورد نظر را بلد باشند."

وی همچنان از ایجاد بانک مواد غذایی مصئون در هرات خبر داد و گفت که این بانگ غذا به کمک حکومت، سکتور خصوصی و افغان های مقیم کشورهای خارجی دیروز ایجاد شده است.

موصوف اضافه کرد که اداره محلی تلاش می کند تا در بانک غذا، برای حدود ۷۰ هزار خانواده نیازمند در این ولایت مواد غذایی تهیه و درادامۀ قیود روزگردی، به خانواده نیازمند توزیع کنند.

به گفته او، این کمک ها با یک مکانیزم درست از طریق مساجد به خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

والی هرات  از جدی نگرفتن ویروس کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که با آغاز روند توزیع کمک به خانواده های نیازمند، تمامی فشار برای قیود روزگردی وضع خواهد شد.

او بیان داشت:"متاسفانه هنوز مردم هرات در تردید هستند و به جرائت می گویم که به جز یک نگرانی که از فضای اجتماعی گرفتند به هیچ وجه این بیماری را جدی نگرفتند به مراتب مردم دیگر ولایت های افغانستان جدی تر گرفتند شما گزارش های ولایت فاریاب را ببیندید، شما وضعیت شهر مزارشریف را ببینید، در ننگرهار را ببینید و کابل به مراتب از ما جدی تر گرفتند، من میدانم که ۲۰ روز قیود روز گردی برای شما خسته کن شده است و ما برای عبور از این بحران روزهای طولانی را نداریم و اگر درهمین مرحله کنترل کردیم، ما موفق میشویم."

والی هرات همچنان تاکید کرد، پس از این با افرادی که با موترهای مدل بالا در شهر گشت و گذار دارند نیز به گونۀ جدی برخورد خواهد شد.

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات نیز تاکید دارد تنها راه قطع چرخۀ ویروس کرونا ،ماندن در خانه و جلوگیری از تجمع است.

وی همچنان یکی از راه های انتقال ویروس را دست به دست شدن پول میداند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر