زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ستانکزی: حقوق زنان و شهروندان در پروسه صلح نادیده گرفته نخواهد شد

ستانکزی: حقوق زنان و شهروندان در پروسه صلح نادیده گرفته نخواهد شد

author avatar
13 Apr 2020 - 21:26
ستانکزی: حقوق زنان و شهروندان در پروسه صلح نادیده گرفته نخواهد شد
author avatar
13 Apr 2020 - 21:26

کابل (پژواک، ۲۵ حمل۹۹): رئیس تیم مذاکره کننده‌ صلح حکومت می گوید،در پروسه صلح هیچ گاه حقوق زنان و شهروندان افغانستان و دست اوردهای دو دهه اخیر نادیده گرفته نخواهد شد.

در خبر نامه ای منتشر شده وزارت دولت در امور صلح که کاپی آن به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته آمده است که جلسه مشورتی و تبادل نظر تیم مذاکره ‌کننده صلح با شماری از اعضای زن شورای ملی، امروز در وزارت دولت در امور صلح تدویر یافت.

در خبرنامه آمده است:«در این جلسه که به ریاست محمد معصوم ستانکزی و اشتراک حبیبه سرابی، فوزیه کوفی، شریفه زرمتی و یازده تن از اعضای زن شورای ملی دایر شد، روی موانع صلح و عبور از آنها؛ حفظ ارزش‌ها در روند صلح و مشارکت اجتماعی در این زمینه و نمایندگی درست از زنان در این روند تبادل نظر صورت گرفت.»

منبع می گوید،معصوم ستانکزی،  در حالیکه نظریات و مشوره‌های زنان را مفید و ارزنده خواند گفت که نظریات مطرح‌شده  در روند صلح در نظر گرفته می‌شوند.

وی اطمینان داد که هیچ‌گاه حقوق زنان و شهروندان افغانستان و دست اوردهای دو دهه اخیر نادیده گرفته نخواهد شد.

این در حالیست که توافق نامه میان امریکا و طالبان در دهم ماه حوت سال ۱۳۹۸ امضا و در این توافق نامه بر رهایی پنج هزار زندانی طالب  و در بدل آن بر رهایی یکهزار زندانی افراد حکومت تاکید شده بود.

حکومت افغانستان رهایی زندانیان طالبان را به تاریخ ۲۰ حمل سال روان آغاز و تا کنون ۳۶۱ زندانی طالب و ۲۰ زندانی حکومت آزاد شده اند.

با این حال حکومت افغانستان در ۷ ماه حمل سال روان فهرست ۲۱ تن مذاکره کننده را  اعلام کرد و قرار است بعد از رهایی زندانیان؛ مذاکرات بین الافغانی آغاز شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر