زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک کمپلکس مُدرن میوه و سبزیجات در شهر میمنه ساخته می شود

author avatar
18 Apr 2020 - 20:58
author avatar
18 Apr 2020 - 20:58

ميمنه (پژواک٣٠حمل٩٩): سنگ تهداب یک کمپلکس مدرن میوه و سبزیجات به هزينۀ ١٨٠ ميليون افغانى  امروز در ساحه دمقول ناحیه اول شهر میمنه  گذاشته شد.

نقیب الله فایق والی فاریاب به پژواک گفت که، این کمپلکس میوه و سبزی جات از تحفه های رئیس جمهور است از سوی واحد عملیاتی ریاست جمهوری ساخته میشود و یک نوید خوش و گام موثر برای دهاقین و باغداران می باشد.

فایق می گوید که، این کمپلکس درمساحت ۳ هزار متر مربع زمین ساخته میشود در یک زمان گنجایش ۱۵۰۰ تُن میوه و سبزیجات را دارد.

به اساس معلومات منبع ، ميوجات علاوه بر ذخیره پروسس نیز می‌شود دهاقین و باغداران میتوانند محصولات زراعتی شانرا ذخیره ودر فصل های بعدی به بازار عرضه نمایند با آغاز این پروژه، ۱۵۰ نفر موقت و ۳۰ تن برای دایم مشغول خواهند شد.

 

والی فاریاب تاکید کرد که، این پروژه نهایت حیاتی و موثر است، اما برای باغداران و دهاقین کافی نیست باید در ولسوالی ها نیز ساخته شود.

 

عبدالکبیر فرزام رییس زراعت و مالداری فاریاب به پژواک گفت که، همه ساله بیشتر از ۴۰ درصد از محصولات باغداران و زارعین به دلیل نبود سرد خانه از بین میرود و یا به قیمت ناچیز در بازار عرضه می‌گردد ضرر اصلی را دهاقین متقبل میشوند.

 

فرزام می گوید که، با تکمیل کار کمپلکس میوه و سبزیجات بخش عمده مشکلات باغداران و دهاقین رفع می گردد، اما نیاز است که دولت و سکتور خصوصی چنین سردخانه ها را در سایر ولسوالی های این ولایت اعمار نمایند و مشکلات زارعین و مردم به کلی رفع گردد.

 

انجنیر محمد حسن سخی زاده از شرکت واحد عملیاتی که تطبیق کننده پروژه است می گوید که، امروز سنگ تهداب کمپلکس گذاشته شد به زودی کار ساختمانی آن آغاز می گردد .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر