زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از تخریب یک آبدۀ تاریخی در ولسوالی بگرام پروان جلوگیری شد

از تخریب یک آبدۀ تاریخی در ولسوالی بگرام پروان جلوگیری شد

author avatar
30 Apr 2020 - 16:13
از تخریب یک آبدۀ تاریخی در ولسوالی بگرام پروان جلوگیری شد
author avatar
30 Apr 2020 - 16:13

چاریکار(پژواک، ۱۱ ثور ۹۹): منابع در پروان می گویند که ازتخریب آبدۀ تاریخی"پوزه شترک"در کافرقلعه ولسوالی بگرام این ولایت جلوگیری شده و در ولسوالی جبل السراج چهار تن از سارقین و قاچاقچیان بازداشت شده اند.

به اساس معلومات ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت، آبده یادشده که به شکل استوپه مدورگونه بوده، حدود ۲۲۰۰ سال قدامت تاریخی دارد.

عبدالغفار روفی آمرفرهنگ وگردشگری ریاست اطلاعات وفرهنگ پروان به آژانس خبری پژواک گفت که یکتن از باشنده گان محل بنام اسدالله به بهانه کندن سنگ تعمیراتی توسط اسکواتور در ساحه یادشده کندنکاری می کرد.

روفی می گوید:" این کندنکاری کاملا درحریم ساحه باستانی صورت گرفته و به آبده تاریخی "پوزه شترک" درحال صدمه وارد کردن بود، اما از آن جلوگیری شد."

حاجی عمرگل یک تن از بزرگان ومتنفذین بگرام که به محل کندنکاری آمده بود وعده همکاری داده گفت: "این استوپه اهمیت زیاد تاریخی دارد، پس از این برای هیچ کسی اجازه نمی دهیم که دست به کندنکاری وحفریات غیرقانونی بزنند."

به اساس یک خبر دیگر، سمونوال محمد هارون مبارز قوماندان امنیه پروان می گوید که دو فرد مسلح پیش از چاشت امروز در حالی در ولسوالی جبل السراج این ولایت بازداشت شدند که موتر حامل انجنیران شرکت برشنا را توقف داده و قصد سرقت تیلفون های همراه و داشته های نقدی آنها را داشتند.

همچنان موصوف افزود که پولیس پیش از چاشت امروز، دو باشنده ولایت کندز را با پنج کیلوگرام هیرویین در جبل السراج بازداشت کرده اند.

موصوف گفت که هیرویین یادشده در یک عراده واسطه نوع کرولا به شکل ماهرانه جاسازی شده بود و از سمت شمال به سوی کابل انتقال داده میشد.

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر