زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فعالان مدنی پروان: در هزینه های مبارزه با ویروس کرونا شفافیت وجود ندارد

فعالان مدنی پروان: در هزینه های مبارزه با ویروس کرونا شفافیت وجود ندارد

author avatar
4 May 2020 - 16:58
فعالان مدنی پروان: در هزینه های مبارزه با ویروس کرونا شفافیت وجود ندارد
author avatar
4 May 2020 - 16:58

چاریکار(پژواک، ۱۵ ثور ۹۹):برخی فعالان مدنی پروان، هزینه های مبارزه با ویروس کرونا در این ولایت را شفاف نمی دانند، می گویند که منابع مسئول از ارایه جزییات در این مورد ابا می ورزند.

اما مقام های محلی پروان می گویند که این روند با شفافیت پیش می رود و آنان حاضر به پاسخگویی در این مورد می باشند.

بر بنیاد معلومات منابع مسئول، برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ (ویروس کرونا) در پروان بیست میلیون افغانی اختصاص داده شده است.

داکتر محمد شفیع مشفق رییس جامعه مدنی پروان امروز (۱۵ ثور) به آژانس خبری پژواک گفت که این نهاد خواستار معلومات از منابع ذیربط حکومت محلی در مورد چگونگِی هزینه ۲۰ میلیون افغانی یاشده شده است.

وی می افزاید:«مه تلاش کردم که جدول به من روان کنند، یک جدول را روان کردند که همین قدر خوانده میشد، آن هم خیره، که در حدود ۹ میلیون افغانی مصرف شده، بالا تر از او لیست را روان نکردند.»

موصوف چگونگِی هزینه پول یادشده در بخش مبارزه با ویروس کرونا را شفاف نمی داند، می افزاید که جامعه مدنی پروان خواستار معلومات با جزییات به شمول قیمت مواد خریداری شده، شده بود، اما چنین معلومات را دریافت کرده نتوانست.

وی گفت: «حکومت محلی گفته است که نُه میلیون افغانی ماسک، دستکش و دوا خریداری شده است، مگر چیزی را که ما می دانیم، اجناس به نرخ بلند از بازار خریداری شده است.»

همچنان عبدالباعث محمدی نماینده رسانه های پروان در شورای نظارت از کار کمیته مبارزه با کرونا در پروان می گوید که این شورا پس از نرخ گیری سی قلم وسایل و تجهیزات بهداشتی که نزدیک به نُه میلیون افغانی هزینه برداشته، ایجاد شده و اعضای شورا در هنگام نرخ گیری این مواد حضور نداشتند.

او نیز بر شفافیت در هزینه این پول شک می کند و می افزاید:« ما خواستار به دست آوردن جدول های خریداری وسایل و تجهیزات بهداشتی و مواد غذایی شدیم، اما در اختیار ما قرار داده نشده است.»

اما شاه ولی شاهد معاون والی پروان می گوید:«کمیته تدارکات ولایتی نزدیک به نُه میلیون افغانی را در بخشِ خریداری وسایل و تجهیزات بهداشتی برای برخی نهادهای فعال در مبارزه با ویروس کرونا و هشت میلیون افغانی را به منظور خریداری بسته های مواد غذایی برای دو هزار خانواده نیازمند هزینه کرده است.»

موصوف گفت که پول هزینه شده، از جمع بیست میلیون افغانی اختصاص داده شده از سوی حکومت برای مبارزه با ویروس کرونا در پروان می باشد.

با این حال، صفی الله وارسته رییس صحت عامه پروان می گوید که به این ریاست چهار میلیون افغانی داده شده که از آن جمله حدود دو میلیون تا حال هزینه شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر