زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با شیوع ویروس کروناعواید گرد شگری در بامیان به صفر تقلیل یافته است

با شیوع ویروس کروناعواید گرد شگری در بامیان به صفر تقلیل یافته است

author avatar
9 May 2020 - 10:21
با شیوع ویروس کروناعواید گرد شگری در بامیان به صفر تقلیل یافته است
author avatar
9 May 2020 - 10:21

بامیان(پژواک، ۲۰ثور۹۹): گردشگری در ولایت بامیان که سالانه از بابت آن ۱،۷ میلیارد افغانی عایدبه دست می آمد، با وضع محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کووید - ۱۹ درکشور،متوقف شده است.

محمد طاهرزهیر والی بامیان ضمن بیان این مطلب به آژانس خبری پژواک گفت کهسالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از نقاط گردشگری در این ولایت بازدید می کردند،اما بعد از شیوع بیماری کووید – ۱۹ (ویروس کرونا)ووضع قیودبه هدف جلوگیری از شیون آن درکشور، رفت و آمد گردشگران به این ولایت متوقف شده و از این بابت هیچ عایدی به دست نیامده است.

به گفته او صدها تنی که دراین محلات کار می کردند و عواید خوبی به دست می آوردند؛ نیز بیکار شدهو در کُل قیودی که به هدف جلوگیری از شیوع بیماری کووید –۱۹ وضع شده است، سبب مشکلات اقتصادی باشنده های این ولایت شده است.

حسین پارسا، رییس اتحادیه دکاکین در بندامیربامیان گفت که تنها در پارک ملی بند امیر، صدها تن مصروف کارهای هوتل داری، قصابی، نانوایی، قایق رانی، عکاسی، موترشویی وغیره بودند، اما اکنون بیکار شده اند.

موصوفمی افزاید: «درحال حاضر شمار زیاد این افراد که در این محل به شکل روزمزد کار می کردند، در وضعیت بد اقتصادی قرار دارند و نیازمند کمک های عاجل می باشند.»

بند امیر شامل هفت بند طبیعی است که از محلات توریستی بامیان شمرده می‌شود. دولت آن را پارک ملی اعلام کرده است.

 سازمان همکاری منطقه‌ یی جنوب آسیا، در سال بامیان را به عنوان "پایتخت فرهنگی" خود در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد بود. قبلا سالانه تا بیست هزار گردشگر از این ولایت دیدن می کردند.

بامیان آثار تاریخی بسیاری دارد که دو پیکره بزرگ بودا از مشهورترین آنها است. این پیکره ها سی و پنج و پنجاه و سه متر ارتفاع دارند و در سده های پنجم تا هفتم میلاد ساخته شده اند.

شهر غلغله از دیگر محلات تاریخی بامیان است که تاریخ بنای آن به سده ششم میلادی می رسد و در سده سیزدهم به دست لشکر چنگیز ویران شد بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر