زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار۴۵۰ پروژه زراعتی به ارزش ۱۲۶ میلیون افغانی در ننگرهار آغاز میشود

کار۴۵۰ پروژه زراعتی به ارزش ۱۲۶ میلیون افغانی در ننگرهار آغاز میشود

author avatar
9 May 2020 - 16:53
کار۴۵۰ پروژه زراعتی به ارزش ۱۲۶ میلیون افغانی در ننگرهار آغاز میشود
author avatar
9 May 2020 - 16:53

جلال اباد (پژواک ۲۰ ثور ۹۹): قرارداد ۴۵۰ پروژه تحت عنوان مدیریت محصولات زراعتی به ارزش ۱۲۶ میلیون افغانی توسط وزارت زراعت و مالداری ننگرهار امضا و کار عملی آن هفته آینده آغاز میشود.

این پروژه ها در ۱۳ ولسوالی تطبیق و در چهار ماه ساخته خواهد شد.

قرارداد این پروژه ها به تاریخ بیشت ماه ثور در دفتر رسانه های ولایت ننگرهار میان رییس زراعت این ولایت با نمایندگان شورا های انکشافی ۱۳ ولسوالی به امضا رسید.

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار میگوید، قرارداد ۴۵۰ پروژه تحت عنوان مدیریت محصولات زراعتی به ارزش ۱۲۶ میلیون افغانی توسط وزارت زراعت و مالداری ننگرهار امضا و کار عملی آن هفته آینده آغاز و چهار ماه طول خواهد کشید تا به بهره برداری سپرده شود.

وی افزود، ۲۸۰ سرد خانه برای نگهداری پیاز و کچالو، و ۱۷۰ ماشین میوه خشک کن شامل این پروژه ها است که با تطبیق آن دهاقین از آن مستفید خواهد شد.

به گفته میاخیل، با آغاز و تطبیق این پروژه ها برای حدود شانزده هزار تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه کار مساعد خواهد شد، نرخ های میوه و ترکاری کاهش و میوه و ترکاری یک فصل در فصل دیگر نیز یافت خواهد شد.

وی میگوید، که اقلیم، و زمین این ولایت برای زراعت و مالداری بسیار خوب مساعد است و به همین خاطر توجه رییس جمهور نیز در سکتور زراعت این ولایت زیاد شده است.

انعام الله ساپی رییس زراعت ننگرهار گفت، بعد از گندم و برنج، کچالو و پیاز از جمله مواد اولیه به شمار میرود، اما تا کنون نگهداری نمیشود و دهاقین به قیمت پایین به تجاران به فروش میرساند، اما بعدا آنها آن را به قیمت بالا در بازار به فروش میرسانند.

وی گفت، با تطبیق این پروژه ها هشتاد فیصد از فایده مواد مذکور را دهاقین مستفید خواهند شد، و همیشه در بازار به میوه و ترکاری دستری پیدا خواهد شد.

وی افزود، سال جاری به اساس پیش بینی سی هزار تن پیاز در این ولایت تولید خواهد شد، که در سرد خانه های جدید نگهداری خواهد شد و در قیمت پیاز و کچالو نیز در بازار ها کاسته خواهد شد.

رییس زراعت گفت، یک سردخانه گنجایش نگهداری ۱۱۰۹ تن پیاز و کچالو را خواهد داشت، رومی، سیر، گشنیز، ادرک، بادنجان و دیگر ترکاری های که زود از بین میرود توسط ماشین های عیار شده با برق آفتابی خشک، و به بازار ها عرضه خواهد شد.

داکتر ناصر کاموال عضو شورای ولایتی ننگرهار بر پروژه ها نگه داشت میوه ها و ترکاری ابراز خورسندی کرده و افزود که با این پروژه ها ترکاری در بازار زیاد و فایده بیشتر آن به دهاقین خواهد رسید.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر