زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با آغاز دروس انلاین مکاتب معاش معلمان کم و قطع نمی شود

با آغاز دروس انلاین مکاتب معاش معلمان کم و قطع نمی شود

author avatar
10 May 2020 - 16:28
با آغاز دروس انلاین مکاتب معاش معلمان کم و قطع نمی شود
author avatar
10 May 2020 - 16:28

کابل (پژواک، ۲۱ ثور ۹۹): برخی معلمان، با آغاز تدریس دروس مکاتب به شکل آنلاین، در مورد پرداخت معاشات شان نگران اند، اما وزارت معارف می گوید که معاش های آنها به شکل نورمال پرداخت می شود.

این درحالی است که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و وضع قیود در گشت و گذار، مکاتب کشور تعطیل شده و حکومت به تازه گی تصمیم گرفته است که دروس مکاتب از طریق تلویزیون، رادیو وآنلاین آغاز کند.

این تصمیم برخی معلمان را نگران ساخته و می گویند که ممکن با آغاز این برنامه معاش های آنها پرداخت نشود.

احمد فرهاد یک تن از معلمین لیسه نسوان بی بی مهروی شهر کابل به آژانس خبری پژواک گفت:«ما معلمین کمی به تشویش هستیم که معاشات ما چطور خواهد شد؛ زیرا تدریس به شکل آنلاین می شود و معلوم نیست که چه وقت مکاتب آغاز می شود.»

وی که از مشکلات اقتصادی شکایت دارد می افزاید:« برخی ها می گویند که با آغاز دروس آنلاین و ادامه رخصتی ها ممکن معاشات معلمین به طور مکمل پرداخت نشود، یک معاش است تمام خرج و مصرف خانواده ما، امیدواریم که حکومت با در نظرداشت مشکلات اقتصادی معلمین، این چنین تصمیم را اتخاذ نکندو معاشات ما را ممکمل بپردازد.»

در همین حال نظیفه معلم در لیسه ابوریحان بیرونی شهر کابل نیز نگرانی مشابه دارد و از حکومت می خواهد که در صورت ادامه رخصتی ها و آغاز دروس از طریق تلویزیون، رادیو و آنلاین، پرداخت معاشات معلمین همچنان ادامه داشته باشد.

نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف می گوید که نزد معلمان یک دلهره پیدا شده بود که ممکن با آغاز دروس از طریق تلویزیون ها و آنلاین معاشات آنها کم شود یا پرداخت نشود.

او افزود:«ما برای رفع همین دلهره که نزد معلمین و کارمندان وزارت معارف وجود داشت، اعلام کردیم که معاشات بدون کم و کاست به تمام آنها پرداخت می شود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر