زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

زابلی: بوديجه برای مبارزه با ویروس کرونا حیف و میل می شود

زابلی: بوديجه برای مبارزه با ویروس کرونا حیف و میل می شود

author avatar
11 May 2020 - 14:46
زابلی: بوديجه برای مبارزه با ویروس کرونا حیف و میل می شود
author avatar
11 May 2020 - 14:46

 کابل(پژواک،٢٢ثور٩٩):رييس کميسيون سمع شکايات مشرانوجرگه، مدعی است که بودجه اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس کرونا در برخی ولایت ها از سوی مسوولان حیف و میل می شود.

کمیسیون سمع شکایات مشرانو جرگه امروز وحید عمرمشاور ریاست جمهوری و مسئول پیشین کمیته دولتی ارتباطات عامه برای وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا  را به این کمیسیون فرا خوانده بود.

زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات مشرانوجرگه، درنشست کمیسیون گفت که استفاده جویی از بودجه مبارزه با ویروس کرونا که به ولایت ها اختصاص داده شده است، جریان دارد و هیچ نوع نظارت از عملکرد مسوولان محلی وجود ندارد.

اوگفت، به اساس اسنادی که در اختیار این کمیسیون قرار گرفته است، یک ماشین تنفس در ولایت بادغیس به سه میلیون افغانی از سوی والی خریداری شده است؛ در حالیکه شرکت های دیگر آماده اند این چنین ماشین را  در بدل ۷۰۰ هزار افغانی در اختیار آن ولایت قرار دهند.

وی همچنان گفت که در ولایت تخار با وجودی که زمین های زیاد دولتی وجود دارد، والی تخار يک قطعه زمین رابرای قبرستان جان باخته گان ناشی از بیماری یادشده را به نُه میلیون افغانی خریداری کرده است.

او می گوید که برای خریداری این زمین  اصلا نیاز وجود نداشت، اما والی به هدف سوء استفاده از امکانات آن را خریداری کرده است.

زابلی، وحید عمر را متهم ساخت که در اوایل شیوع بیماری کرونا درهرات، مانع قرنطین شدن ولایت هرات شده بود و این کار سبب ایجاد فاجعه در کشور شده است.

اولین رویداد بیماری کووید – ۱۹ (ویروس کرونا) نخست در هرات ثبت شد، اما اکنون این بیماری در همه ولایت های کشور شیوع کرده است. بر بنیاد معلومات وزارت صحت عامه تا امروز در سطح کشور ۴۶۸۷ تن به این بیماری مبتلا شده و از این میاین ۱۲۲ تن جان باخته و ۵۷۴ تن صحت یاب شده اند.

زابلی همچنان گفت که وحید عمر در مورد مصارف حدود ۲۷ میلیون افغانی اختصاص یافته برای مبارزه با ویروس یادشده جزییات ارایه نکرده است و درست نتوانسته است که روند مبارزه با ویروس کرونا را مدیریت بکند.

وحید عمر در نشست امروز گفت که او در کمیسیون عالی دولتی مبارزه با کرونا تنها مسوولیت کمیته آگاهی عامه را برعهده داشت که حالا از آن پست نیز استعفی داده و مسوولیت او به وزارت اطلاعات و فرهنگ منتقل شده است.

همچنان موصوف گفت که اسناد مصرف۲۷ میلیون افغانی وجود دارد و اعلاناتی را که به سی رسانه داده است، کمتر از قیمت قبلی اعلانات رسانه می باشد.

او می گوید که قرنطین کردن و نکردن هرات از صلاحیت های او نبوده و این که گفته می شود، وحید عمر مانع قرنطین هرات در نخست شده است یک آوازه است و حقیقت ندارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر