زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار تطبیق ۸۲۰ پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی در ولایت بلخ آغاز شد

کار تطبیق ۸۲۰ پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی در ولایت بلخ آغاز شد

author avatar
14 May 2020 - 12:04
کار تطبیق ۸۲۰ پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی در ولایت بلخ آغاز شد
author avatar
14 May 2020 - 12:04

کابل (پژواک، ۲۵ ثور ۹۹): وزارت زارعت می گوید که کار عملی‌سازی ۸۲۰ پروژه‌ مدیریت محصولات زراعتی به ارزش مجموعی ۴۰۵ میلیون افغانی در ولایت بلخ آغاز شد.

درین مراسم عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزارت مالیه،  حشمت‌الله غفوری معین آبیاری و منابع طبیعی وزارت زراعت ، والی بلخ ، سفیر ازبیکستان و مقامات محلی اشتراک ورزیده بودند.

به اساس معلومات وزارت زراعت، قرار است که این زراعت در قالب طرح مدیریت محصولات زراعتی، در ولایت بلخ ۲۰۰ کشمش‌خانه، ۴۰۰ ذخیره‌خانه‌ پیاز، ۱۰۰ ذخیره‌خانه‌ کچالو، ۲۰ سردخانه‌صفر انرژی سارک برای ذخیره میوه بسازد.

منبع هم‌چنان می افزاید که در قالب این طرح صد دستگاه خشک‌کننده‌ سبزی و میوه که با انرژی آفتابی کار می‌کند، به دهقانان و باغداران توزیع می‌شود.

طرح مدیریت محصولات زراعتی در دوره‌ ویروس کرونا، توسط وزارت زراعت تهیه و توسط محمداشرف غنی رییس جمهور و شورای عالی اقتصادی منظور شد. این طرح، به اساس نیازهای دهقانان و باغداران، به آنان زیربناهای زراعتی می‌سازد.

حشمت الله غفور معین آبیاری وزارت زراعت می گوید،  دهقانان و باغداران تنها ده درصد هزینه ساخت این زیربناها را می‌پردازند و ۹۰ درصد دیگر این هزینه را وزارت زراعت می‌پردازد.

وی گفت، در چارچوب این برنامه، وزارت زراعت هزاران کشمش‌خانه، هزاران ذخیره‌خانه‌ پیاز و کچالو، صدها سردخانه‌ صفرانرژی سارک برای نگهداری میوه را برای باغداران و دهقانان در ولایت‌های مختلف می‌سازد.

هم‌چنان منبع می افزاید که بر اساس این برنامه، یک هزار ماشین خشک‌کننده‌ی میوه نیز به دهقانان و باغداران توزیع می‌گردد

بر بنیاد معلومات وزارت زراعت،این طرح تا پایان سال روان مالی به طور کامل عملی می‌شود و در مدت اجرا و بعد از آن، برای هزاران تن زمینه‌ کار فراهم می‌کند>

عملی‌سازی طرح مدیریت محصولات زراعتی در اکثر ولایت‌های کشور آغاز شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر