زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درفاریاب همزمان کارصدها پروژه زراعتی آغاز شد

درفاریاب همزمان کارصدها پروژه زراعتی آغاز شد

author avatar
19 May 2020 - 20:24
درفاریاب همزمان کارصدها پروژه زراعتی آغاز شد
author avatar
19 May 2020 - 20:24

میمنه(پژواک،۳۰ثور۹۹):مقام های محلی در ولایت فاریاب، از آغاز کار ۸۴۱ پروژه زراعتی به هزینه ۳۶۰ میلیون افغانی درآن ولايت خبر دادند.

نقیب الله فایق والی فاریاب حین گذاشتن سنگ تهداب یکی ازاين پروژه ها در یکی از باغ ها درناحیه نهم شهر میمنه گفت که امروز همزمان کار تمام این پروژه ها در ده ولسوالی فاریاب به شمول ساحات تحت کنترول مخالفین مسلح و حومه شهر میمنه آغازگردید.

موصوف می گوید این پروژه ها که بیش از ۳۶۰ میلیون افغانی هزینه برمی دارد، در دو ماه آینده به بهره برداری سپرده خواهند شد.

به گفته او این پروژه ها شامل ۳۵۰ باب کشمش خانه، ۱۰۰ دستگاه کشمش، ۱۰۰ ذخیره گاه پیاز، ۲۲۰ ذخیره گاه کچالو، ۶۵ دستگاه سولری خشک کننده میوه وسبزیجات، و شش باب سردخانه سیب می باشد که، با تطبیق این پروژه ها دیگر محصولات زارعین و باغداران  فاسد و یا زیر نرخ فروخته نمی شود.

موصوف در ادامه می افزاید، پس از این نیاز نيست که مردم فاریاب از محصولات زراعتی و میوه هاى خارجی  استفاده و یا از ولایات دیگر وارد کنند.

وی افزود که دو هفته پیش نیز کار یک سردخانه مدرن در شهر میمنه به هزینه ۱۸۰میلیون افغانی آغاز شد  که با پروژه هاى امروزی مرتبط است، مجموع هزينه براى تطبيق  پروژه های که در سال ۹۹ در بخش زراعت عملی می گردد بالغ بر ۵۴۰ میلیون افغانی می رسد که در گذشته اى فاریاب بی سابقه می باشد.

والی فاریاب ضمن تشکری از رییس جمهورغنى در قسمت  اختصاص اين پروژه ها به اين ولايت گفت که، اگر با این پروژه ها نیازمندی زارعین و باغداران مرفوع نگردد، حکومت پروژه های بیشتری را وعده سپرده است.

عبدالکبیر فرزام رییس اداره زراعت و مالداری فاریاب می گوید که، با تطبیق ۸۴۱ پروژه که امروز آغاز گردید مشکلات و چالش های حدود ۵۰ درصد از دهاقین و باغداران مرفوع می گردد.

فرزام گفت که، محصولات زراعتی و میوه جات باغداران و زارعین فاریاب در گذشته به دلیل نبود مارکیت و سرد خانه به قیمت پائین در بازار عرضه می شد و یا اکثراً فاسد می گردید،   زارعين نمی توانستند هزینه زحمات شانرا به دست آورند مشکل بزرگی بود که پس از این مشکلات حل و محصولات شانرا به نرخ مناسب عرضه خواهند کرد.

وی همچنان افزود که، با راه اندازی پروژه های امروز برای صد ها تن به شکل کوتاه مدت و براى تعدادى هم به گونه دوامدار فرصت کاری ایجاد می گردد.

فضل الحق محمدی عضو شورای ولایتی فاریاب از آغاز کار پروژه های امروزی استقبال نموده گفت که، مردم فاریاب بیشتر با زراعت و باغداری مشغول اند؛ اما در گذشته عدم توجه دولت به سکتور زراعت و نبود امکانات سبب شده بود که، میوه و سبزیجات مورد ضرورت از خارج  کشورويا بیرون از ولایت وارد گردد.

وی افزود که، با تطبیق پروژه ها دهاقین و باغداران تشویق و به کشاورزی دلگرم میشوند و میتوانند نه تنها نیازمندی های باشنده گان فاریاب را فراهم سازند، بلکه صادر نیز خواهند کرد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر