زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در جوزجان ۳۴ کشته و زخمی برجا گذاشت

درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در جوزجان ۳۴ کشته و زخمی برجا گذاشت

author avatar
19 May 2020 - 14:57
درگیری میان نیروهای امنیتی و مخالفین مسلح در جوزجان ۳۴ کشته و زخمی برجا گذاشت
author avatar
19 May 2020 - 14:57

شبرغان(پژواک، ۳۰ ثور ۹۹): منابع امنیتی در جوزجان می گویند که در نتیجۀ عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی دراین ولایت یک سرگروپ طالبان با ۹ تن از همکارانش کشته شد و ۱۸ طالب و هفت تن از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

معروف  آذر سخنگوی والی ولایت جوزجان ضمن صحبتی به آژانس خبری پژواک گفت:« نیروهای امنیتی صبح دیروز عملیات پاکسازی را در ولسوالی منگجک این ولایت  آغاز کردند و صبح امروز در نتیجه درگیری میان دو طرف ، خیر الله  پهلوان که یکی از سرگروپ های کلیدی این گروه محسوب میشد، با ۹ تن از همکارانش  کشته شدند و ۱۸ تن دیگر آنها زخمی شدند.»

وی افزود که دراین عملیات ده حلقه ماین ضد وسایط که توسط طالبان درمناطق مختلف جاسازی شده بود ، توسط تیم انجنیری پولیس و اردوی ملی خنثی ساخته شد.

 به قول موصوف، قرای هارون اول ، هارون دوم،  قورچنغو و چهارچنغو ولسوالی منگجک ازوجود طالبان پاکسازی شده و پیشروی نیرو های امنیتی در بخش  های دیگر این ولسوالی ادامه دارد.

منبع علاوه کردکه عملیات برای تصفیه کامل این ولسوالی از جانب نیرو هاى اردوی ملی، امنیت ملی، پولیس و نیرو های خیزش مردمی طور مشترک پیش برده میشود و نیرو های قوای هوایی دراين عمليات همکارمى باشد.

آذر خاطرنشان ساخت که  طالبان در برخی ازمناطق بداخل منازل مسکونی جابجا شده و با نیرو های امنیتی درگیرجنگ اند.

به گفته وی هفت تن از نیروهای امنیتی نیز در این درگیری زخمی شده اند که در شفاخانه تحت تداوی قرار دارند.

او می گوید که نسبت درگیری شديد بین دو طرف، طالبان دو صد خانواده را کوچ اجباری داده که تعدادی کثیری از این خانواده ها توسط  نیرو های امنیتی به نقاط امن انتقال داده شده اند.

تاش گیلدی یکی از باشنده گان این ولسوالی میگوید که طالبان در حال فرار اند و برخی از مناطق را بدون درگیری به نیرو های امنیتی رها کرده اند.

وی علاوه کرد که نیرو های دولتی از طریق زمین و هوا برمواضع طالبان حمله می کنند و جنگ اکنون نیز در برخی ازمناطق بین دو طرف ادامه دارد.

موصوف خاطرنشان کرد که برخی از باشنده گان قرا و قصبات که درآن جنگ جریان دارد از خانه های شان بیرون شده قصد ترک منطقه را دارند که از طرف طالبان به آنها اجازه خارج شدن و ترک منطقه داده نمی شود.

اما طالبان تاکنون به سوالات آژانس خبری پژواک در این مورد پاسخ ارایه نکرده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر