زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده هاى پروان دراعتراض به کشتارافراد ملکى دست تظاهرات کردند

باشنده هاى پروان دراعتراض به کشتارافراد ملکى دست تظاهرات کردند

author avatar
20 May 2020 - 16:31
باشنده هاى پروان دراعتراض به کشتارافراد ملکى دست تظاهرات کردند
author avatar
20 May 2020 - 16:31

چاریکار(پژواک،۳۱ ثور ۹۹): صد ها تن از باشنده گان ولايت پروان در پی کشته و زخمی شدن افراد ملکی دریک مسجد ، دست به تظاهرات زدند و خواستار شناسایی عاملین این قضیه ازسوى حکومت شدند.

منابع مسئول در ولایت پروان می گویند  که شام روز گذشته ده فرد ملکی در نتیجه تیر اندازی افراد مسلح نا شناس درمنطقه خلازی ولسوالی بگرام این ولایت حين افطاردريک مسجد کشته شدند.

شمارى ازباشنده گان این ولایت، صبح امروز که اجساد قربانیان رویداد را از منطقه خلازی ولسوالی بگرام به  مقابل مقام ولایت پروان حمل می کردند با سردادن شعارها، حکومت محلى را متهم ساختند که درتامين امنيت آن ولايت ناکام مى باشد .

مولوی ویس الدین یکتن از مظاهره کننده گان به آژانس خبری پژواک گفت:« شام دیروز دو موترحامل افراد مسلح ناشناس آمده در مسجد بالای مردم شلیک کردند در نتیجه آن ده تن شهید شده و هفت تن دیگر زخمی شدند.»

بریالی یکتن دیگر از مظاهراه کننده گان افزود:«  قسم است اگر کافر این کار انجام دهد، در وقت افطار در بالای شان ضربه می شود.»

وی می گوید دولت بايد عاملين اصلی این قضیه را پیدا کند.

در همین حال وحیده شهکار سخنگوی والی پروان با تائید کشته شدن ده فر ملکی وزخمی شدن شش تن دیگر اما می گوید که در این رویداد نیروهای امنیتی دست ندارند.

وی گفت که در این زمینه تحقیقات آغاز شده است اما احتمال میرود که این کشتار از سوی گروه داعش ویا طالبان باشد.

از سوی دیگر یک منبع که نمی خواهد از او نام گرفته شود به اژانس خبری پژواک گفت:« ساعت ۷:۰۰ شام مورخ ۳۰/۲/۹۹ دو عراده واسطه، یکی کرولا و دیگری سراچه که راکبین آن همه افراد مسلح بودند از منطقه سنجد ‌دره وارد قریه خواجه‌خیل خلازایی شده، بشکل دسته جمعى  بالای مدرسه مربوط به مولوی لطف الله یکتن از سرگروپان طالبان یورش بردند و بروی همه نمازگزاران شلیک نمودند.»

به گفته منبع، اسامی لطف الله یکتن که از  سرگروپان گروه طالبان بوده، ازمدت به اينسو از ساحه متواری شده بود و پایگاه ثابت نداشت، گاهگاهی مخفیانه وارد قریه میشد وبا اسامی مفتی داوود یکتن از خطیب‌بان مسجد در قریه خواجه‌خیل رابطه داشت.

به اساس معلومات منبع،اخيرا به ظن و شك سلفي بودن با نامبرده مخالفت پيدا كرده بود و ديشب در يك اقدام تروريستي همه نماز‌گزاران و مداومین مدرسه را به اتهام رابطه با مفتی داوود به شهادت رسانید .

 

Visits: 7

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر