زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رییس جمهور : پروسه رهایی زندانیان طالب دوباره آغاز می شود

رییس جمهور : پروسه رهایی زندانیان طالب دوباره آغاز می شود

author avatar
24 May 2020 - 10:33
رییس جمهور : پروسه رهایی زندانیان طالب دوباره آغاز می شود
author avatar
24 May 2020 - 10:33

کابل(پژواک، ۴ جوزا  ۹۹): رئیس جمهور غنی، از اعلام آتش بس سه روزه از سوی گروه طالبان استقبال کرده و به نیروهای نظامی کشور هدایت داد تا آتش بس را مراعات نموده و از حالت تهاجمی خارج شده حالت دفاعی را اختیارکنند.

رئیس جمهور غنی، امروز پس از ادای نماز عید در مسجد ارگ ریاست جمهوری در حالی که شماری از اعضای کابینه نیز حضور داشتند، اعلام آتش بس از سوی طالبان را یک اقدام نیک خوانده و اظهار امیدواری کرد که آتش بس ادامه پیدا کند و منجر به ختم جنگ و صلح دایمی در کشور گردد.

وی افزود: «پس از اعلام آتش بس سه روزه از طرف گروه طالبان، به همه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور هدایت دادم تا آتش بس را مراعات کنند و از حالت تهاجمی بیرون شوند و حالت دفاعی را به خود بگیرند.»

موصوف گفت که برخی حلقات به طالبان فهم این را داده اند که اگر آتش بس کنند وزن سیاسی خود را از دست می دهند؛ اما به طالبان باید گفت که وزن در میز مذاکره معلوم می شود، نه در میدان نبرد.

رئیس جمهور همچنان تصریح کرد که منحیث یک دولت مسئول اعلام می کند که در خصوص رهایی زندانیان طالب حرکت جدی خواهند کرد و طالبان هم باید زندانیان نیروهای نظامی دولتی را به زودترین فرصت رها کنند.

وی، با تاکید به ختم جنگ و تامین صلح در کشور گفت که جنگ جز بدبختی و بیچارگی به خصوص برای زنان افغان، چیز دیگری به وجود نیاورده است، گفت که جنگ راه حل نیست، بل راه حل آتش بس و آماده شدن به مذاکره بین الافغانی است.

موصوف، با اشاره به ترکيب هئیت مذاکره کننده صلح، گفت که این هئیت از همه مردم نمایندگی می کند و آمادگی کامل برای آغاز مذاکره دارد.

او تصریح کرد: «صلح خواست ملی ماست و باید بدانیم که موافقت نامه صلح به افراد و گروه ها نه، بلکه به مردم افغانستان تعلق دارد و فیصله نهایی را راجع به موافقت نامه صلح مربوط به مردم افغانستان می شود.»

 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر