زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دهاقین بغلان: همه ساله در کشت و زراعت به جای فایده تاوان می کنیم

دهاقین بغلان: همه ساله در کشت و زراعت به جای فایده تاوان می کنیم

author avatar
26 May 2020 - 17:04
دهاقین بغلان: همه ساله در کشت و زراعت به جای فایده تاوان می کنیم
author avatar
26 May 2020 - 17:04

پلخمری (پژواک، ۶ جوزا ۹۹): دهاقین بغلان میگویند که همه ساله چون مدیریت لازم در بخش زراعت وجود ندارد، یا حاصلات زمین های شان خراب می شوند و یا هم آن را به قیمت بسیار ناچیز می فروشند.

اما از سوی دیگر ریاست زراعت بغلان میگوید که تلاش های جدی را برای حل این معضل اغاز کرده است.

عبدالجمیل یک تن از دهاقین قریه لوگری های پلخمری مرکز بغلان به آژانس خبری پژواک گفت که همه ساله نواع سبزی چون رومی، پیاز و غیره و تربوز کشت میکند، برخی اوقات مصارف کشت را پوره کرده نمی تواند و برخی اوقات بسیار کم فایده می کند.

او می گوید:« تمام اعضای فامیل ما هر سال در کشت و جمع کردن حاصلات زمین زحمت زیاد میکشند، اما در وقت حاصلات قیمت آنقدر پایین میباشد که یا تاوان می کنیم، یا هم فایده بسیار کم و یا این که محصولات ما خراب می شود.»

او به گونه مثال گفت که سال گذشته در ۱۵ جریب زمین پیاز کشت کرده بود، اما  به دلیل نبود سردخانه مجبور شد که یک سیر را سی افغانی بفروشد.

موصوف می گوید که فروش یک سیر پیاز به سی افغانی هزینه های کشت پیار را پوره کرده نتوانست.

همچنان نعیم الدین یک تن از باغدران در بغلان می گوید که حاصلات انگور او نیز سال گذشته مصارف را  پوره نکرد، زیرا بازار مناسب برای فروش انگور وجود نداشت.

دهقانان از حکومت می خواهند که اقدامات لازم در راستای نگه داشت محصولات زراعتی و همچنان بازاریابی برای آن نماید و زراعت را طوری مدیریت کند که دهقانان از زحمتی که می کشند، سود ببرند.

عبدالغیاث صدیقی رییس زراعت بغلان در مورد گفت کهبرای دهاقین برخی برنامه های آموزشی در این ولایت راه اندازی شده و هفته گذشته کارساخت ۳۵۵ سرد خانه در این ولایت آغاز شده است.

او می گوید که با ساخت این سردخانه ها مشکلات زیاد دهاقین حل خواهد شد.

قابل ذکر است که نبود امکانات نگهداشت محصولات زراعتی و نبود بازار مناسب برای این محصولات مشکلی است که دهاقین در سطح کشور با آن رو به رو اند، اما حکومت در این اواخر پروژه های برای رفع این مشکل در ولایت های مختلف کشور روی دست گرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر