زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

متخصص امراض انتانی: در صورت علایم کرونا، خود سرانه خون خود را معاینه نکنید

متخصص امراض انتانی: در صورت علایم کرونا، خود سرانه خون خود را معاینه نکنید

author avatar
27 May 2020 - 17:08
متخصص امراض انتانی: در صورت علایم کرونا، خود سرانه خون خود را معاینه نکنید
author avatar
27 May 2020 - 17:08

کابل(پژواک، ۷ جوزا ۹۹): یک تن از متخصصين امراض انتانی به مردم توصیه می کند که  خود سرانه به لابراتوار ها نروید وخون خودرا معاینه ننمایید ، ممکن نتایج اشتباه لابراتوار شمارا به بیراهه بکشاند وشما باعث انتشار بیماری کرونا شوید.

پوهنمل داکتر نثار احمد همراز یک تن از متخصص امراض انتانی در کابل درصفحه فیسبوکش نوشته است :« در صورتی که در یک تا دوهفته اخیر از تب، درد اعضا، گلودردی، سرفه، سردردی، ازبین رفتن حس بویایی وذایقه واسهالات شکایت دارید، لطفآ خودرا شکل خفیف مرض کرونا دانسته در خانه های تان بمانید، ماسک بپوشید، دستان خودرا مکررآ با آب وصابون بشویید، در صورت امکان اتاق بودوباش خودرا جداسازید، در صورت عدم امکان فاصله یک ونیم متر را از سایر اعضای خانواده در اتاق مشترک حفظ نمایید. »

او همچنان در ادامه توصیه می کند که ظروف تانرا جداسازید و خودتان آنرا با مایع ظرف شویی شستشو نمایید، با سطوح خانه که در تماس شده اید تمام شانرا ضد عفونی نمایید ،غذا های خوب بخورید و مایعات زیاد بنوشید وبرای کنترول تب تان از پاراسیتامول استفاده نمایید.

وی می افزاید در صورت احساس نفس تنگی خود را زود تر به مراکز صحی که از قبل برای تداوی مریضان کرونا اختصاص داده شده اند، برسانید ، زیرا نفس تنگی می تواند علامه یک مریضی جدی شش ناشی از کرونا باشد. در غیر آن الی دوهفته خودرا در خانه تجرید نمایید.

موصوف گفت :« توصیه من این است که خود سرانه به لابراتوار ها نروید وخون خودرا معاینه ننمایید ممکن نتایج اشتباه لابراتوار شما را به بیراهه بکشاند وشما باعث انتشار بیماری کرونا شوید،زیاد به تست کرونا هم دل نبندید در صورت مثبت بودن و منفی بودن آن هیچ چیزی تغيیر نمی کند ممکن شما کرونا داشته باشید ؛اما نتیجه تست شمامنفی بیاید.»

وی درادامه افزود:« فعلآ تشخیص اول آفات تب دار در کشور ما کرونا است، خودرا فریب ندهید، با حفظ تدابیر وقایوی برای خود، خانواده خود، و اجتماع خود، زنده گی دوستان، اقارب و هموطنان تانرا نجات دهید که اجر عظیم دارد.»

به گفته منبع، روزهای اخیر یک تعداد مریضان کرونا بنام های محرقه و غیره  تداوی می شوند تست های محرقه دارای قدرت بلند تشخیصی نیستند، فریب آنهارا نخورید.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان، رقم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۱۸۳۱ تن می رسید که تاکنون از اثر این بیماری ۲۲۰ تن جان باخته و ۱۱۲۸ تن دیگر صحت یاب شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر