زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی هرات: مردم باید همزیستی با کرونا را یاد بگیرند

والی هرات: مردم باید همزیستی با کرونا را یاد بگیرند

author avatar
27 May 2020 - 18:49
والی هرات: مردم باید همزیستی با کرونا را یاد بگیرند
author avatar
27 May 2020 - 18:49

هرات( پژواک، ۷ جوزا، ۹۹ ): والی هرات از افزایش شمار مبتلایان و جان باخته‌گان بیماران کووید ۱۹ دراین ولایت هشدار میدهد و می گویدکه مردم باید یاد بگیرند تا با ویروس کرونا زندگی کنند.

سید وحید قتالی والی هرات ظهر امروز در  یک نشست خبری گفت که مردم باید مثال دیگر کشورها، زندگی روزمرۀ شان را با حفظ الصحه و فاصله گذاری اجتماعی شروع کنند و همزیستی با کرونا را یاد بگیرند.

موصوف  تاکید کرد که مبارزه با ویروس کرونا وظیفۀ تمام مردم افغانستان است و پس از این به هیچ صورت توسط نیروهای امنیتی و اسلحه، مانع گشت و گذار مردم در شهرنخواهند شد.

او گفت: "فعلا رسالت ما این است که برای مردم می گویم این خطراست واین سلامت وآن‌های که خطر را به جان خریدند، درخدمت دفن شان هستیم."

والی هرات همچنان تاکید کرد ابتلا شدن به کرونا شرم و ترسناک نیست و به تازه‌گی شماری از اعضای خانواده اش، هفت تن از محافظ وراننده‎‌هایش و ۱۱ تن از همکاران او به این ویروس مبتلا شده اند.

قتالی می گوید که او و خانواده اش آمادگی زندگی همراه با کرونا را دارند و مردم نیز با حفظ بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی، با کرونا کنار بیایند.

وی همچنان از آغاز فعالیت ۲۰ تیم تازۀ واقعه یابی خانه به خانه و سه تیم تازه برای غسل و دفن بیماران کرونایی در این ولایت خبر میدهد.

وی هشدار میدهد کسانیکه نسبت به ویروس کرونا بی توجه اند، با جان خود و دیگران بازی می کنند.

سخنان والی هرات درحالیست که امروز وحیدالله مجروح معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه در نشست خبری در کابل از حکومت خواست تا برای شکستن چرخۀ ویروس کرونا، قرنطین کوتاه مدت را از سربگیرد.

او تاکید کرد تنها راه نجات مردم از رهایی از کرونا، قرنطین، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی است.

معین عرضۀ خدمات صحی همچنان تاکید کرد که قرنطین باید مرحله به مرحله شکسته شود.

این درحالیست که با ثبت ۶۲۵ مورد تازه در یک شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به دوازده هزار و ۴۵۶ تن رسیده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر