زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای بازگشت مهاجرین  افغان به کشور ۳۰ میلیون دالر کمک شد

برای بازگشت مهاجرین افغان به کشور ۳۰ میلیون دالر کمک شد

author avatar
30 May 2020 - 17:06
برای بازگشت مهاجرین  افغان به کشور ۳۰ میلیون دالر کمک شد
author avatar
30 May 2020 - 17:06

کابل(پژواک، ۱۰جوزا ۹۹): وزارت مالیه موافقت نامه همکاری به ارزش مجموعی ۳۰ میلیون دالر امریکایی را به منظور بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان با سفارت عربستان سعودی و دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان به امضا رسانید.

در خبرنامه اى دفتر مطبوعاتی وزارت مالیه آمده است که عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه امروز موافقت نامه همکاری را به منظور بازگشت داوطلبانه مهاجرین افغان با جاسم محمد الخالدی، سفیر کشور شاهی عربستان سعودی مقیم کابل و خانم کرولاین وین بیورن، رئیس دفتر کمیشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان در افغانستان در وزارت مالیه به امضا رسانید.

منبع می نویسد که ارزش مجموعی این موافقت نامه ۳۰ میلیون دالر است که در چند مرحله تطبیق می گردد.

شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه به آژانس خبری پژواک گفت که این پول ازسوى کشورعربستان کمک شده که در دو مرحله به مصرف می رسد.

در خبرنامه آمده است که امروز موافقت نامه فاز اول به ارزش ۱۰ میلیون دالر به امضا رسید که قرار است تا ختم ۲۰۲۱ مورد تطبیق قرار گیرد.

به اساس معلومات منبع ،مرحله نخست این موافقت نامه شامل ایجاد هفت مرکز صحی وکلینیک در ۱۲ ولایت،اعمار ۱۳ باب مکتب در هشت ولایت و تطبیق ۱۱ پروژه کوچک و متوسط زیربنایی در ولایات مختلف کشور می باشد.

منبع می نویسد که پروژه های متذکره از طریق کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان تطبیق گردیده و خارج از چهارچوب بودجۀ ملی و از طریق صندوق انکشافی عربستان سعودی تمویل می گردد.

درادامۀ خبرنامه آمده است که این پروژه ها در بخش های بهترسازی وضعیت صحی، تعلیم و تربیه و امور زیربنائی برای مهاجرین افغان که دوباره به کشور برگشت می نمایند، کمک می نماید.

وزارت مالیه می گوید که فازهای بعدی آن که مبلغ ۲۰ میلیون دالر متباقی را در برمی گیرد، بعد از اکمال فاز اول در گام های بعدی تطبیق خواهد گردید.

سرپرست وزارت مالیه افغانستان در مراسم امضاى تفاهم نامه، از کمک و همکاری های کشورشاهی عربستان سعودی در بخش های بازگشت دوباره مهاجرین افغان و  مبارزه با ویروس کرونا تشکری نمود.

وی  گفت که حکومت افغانستان نیز خواهان بازگشت آبرومندانۀ مهاجرین افغان به کشور می باشد و تلاش می نماید که برای ایشان زیربناهای لازم را تامین نماید.

ارغندیوال از کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان درخواست نمود که مصارف را به صورت شفاف و مؤثر انجام دهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر