زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طرزالعمل جدید: کارمندان در دو نوبت (روزهای جفت و طاق) از ساعت هفت تا یک کار کنند

طرزالعمل جدید: کارمندان در دو نوبت (روزهای جفت و طاق) از ساعت هفت تا یک کار کنند

author avatar
30 May 2020 - 17:37
طرزالعمل جدید: کارمندان در دو نوبت (روزهای جفت و طاق) از ساعت هفت تا یک کار کنند
author avatar
30 May 2020 - 17:37

کابل(پژواک۱۰جوزا۹۹):طرزالعمل رژیم کار در ادارات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از هفت صبح تا یک بعد از ظهر در دو نوبت (روزهای طاق و جفت)و دستورالعمل از سرگیری پرواز های داخلی و خارجی در یک نشست تایید شد.

در نهم حمل سال روان، به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر کابل و پس از آن در شهرهای دیگر کشور قیود بر گشت و گذار وضع شد، اکثریت کارمندان دولت رخصت شدند و به استثنای خوراکه فروشی ها و دواخانه ها، تمامی دکاکین و مارکیت ها بسته شدند.

اما در خبرنامه دفتر معاون دوم ریاست جمهوری که امروز منتشر شده آمده است که یک جلسه اختصاصی به ریاست سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور با حضور نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارت و کاهش فقر و اشتراک نمایندگان ادارات مرتبط، رژیم کار در ادارات دولتی و سازمان های غیر دولتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از هفت صبح تا یک بعد از ظهر در دو نوبت روزهای طاق و جفت تعیین شد.

در خبرنامه آمده است:«براساس فیصله این جلسه، کارکنان ردیف الف و ب به خاطر ماهیت کاری و صلاحیت های اجرائیوی شان باید هر روز سر کار حاضر شوند. همچنین ادارات مالی و بانکی و صرافی ها از این رژیم کاری مستثنی شدند و هدایت داده شد که این ادارات مطابق ضرورت و ماهیت کاری شان، فعالیت های خود را طوری تنظیم نمایند که علاوه بر ارائه خدمات، باید توصیه های وزارت صحت عامه نیز جدا رعایت شود.»

به اساس معلومات منبع، همچنین در جلسه امروز به دلیل شرایط و نیازهای متفاوت بخش خصوصی، فیصله شده است که نمایندگان با صلاحیت وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت صحت عامه، والی کابل، نمایندگان سکتور خصوصی و دفتر نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور توسعه اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، در یک جلسه مشترک، رژیم کاری سکتور خصوصی را تنظیم و برای تأیید نهایی ارائه کنند.

در خبرنامه آمده است که طرزالعمل یاد شده، پس از بررسی و ارائه نظرات اعضای جلسه مورد تأیید قرار گرفت و به وزارت کار و امور اجتماعی هدایت داده شد تا آن را مورد اجرا قرار بدهد.

به اساس معلومات منبع در این جلسه همچنین، نمایندگان وزارت تحصیلات عالی و وزارت معارف دیدگاه های شان را راجع به چگونگی آمادگی ها برای آغاز درس ها و نیز برگزاری امتحانات کانکور، مطرح کردند و در این خصوص فیصله شد که این موضوع را نمایندگان وزارت تحصیلات عالی، وزارت معارف، وزارت کار و امور اجتماعی و دیگر نهادهای مرتبط به ریاست وزارت صحت عامه در یک کمیته مشترک مورد بررسی قرار دهند و پیشنهادات شان را به صورت مکتوب برای تصمیم نهایی ارائه کنند.

همچنان در این جلسه راجع به برگزاری امتحانات عمومی کانکور نیز به اداره ملی امتحانات، هدایت داده شده است تا در این زمینه، آمادگی های لازم را بگیرد.

در خبرنامه بدون ارایه جزییات آمده است که در این جلسه راجع به پرداخت معاشات معلمین حق الزحمه و معلمین مکاتب خصوصی در زمان رخصتی مکاتب به خاطر شیوع کرونا، نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع خاطر نشان ساخته است که در جلسه امروز، همچنین رئیس اداره هوانوردی ملکی، دستورالعمل از سرگیری پرواز های داخلی و خارجی را در جریان و بعد از ویروس کرونا ارائه کرد و این دستورالعمل نیز پس از بررسی های لازم تأیید شد.

در این جلسه تأکید شده است که با رعایت معیار های بین المللی در خصوص دستورالعمل های صحی، دولت افغانستان نیز با از سرگیری پروازهای بین المللی میان کشور ها، پرواز های خارجی خود را آغاز نماید.

جلسه فیصله کرده است که در خصوص آغاز پروازهای داخلی در ولایات کشور، اداره هوانوردی ملکی و وزارت صحت عامه، پس از بررسی شرایط موجود، یک طرح مشخص را برای اتخاذ تصمیم نهایی ارائه کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر