زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشر عکس های افراد متهم و حذف دوباره آن سر و صداها را بار آورده است

نشر عکس های افراد متهم و حذف دوباره آن سر و صداها را بار آورده است

author avatar
30 May 2020 - 22:06
نشر عکس های افراد متهم و حذف دوباره آن سر و صداها را بار آورده است
author avatar
30 May 2020 - 22:06

کابل (پژواک،۱۰ جوزا ۹۹): نشر تصاویر برخی متهمین از سوی وزارت امور داخهل و دوبارهحذف کرده آنبا عکس العمل های متقاوت رو به رو شد؛ برخی ها بر نشر و تعدادی هم بر حذف انتقاد دارند.

وزارت امور داخله در صفحه فیسبوک خود تصاویر افراد متهم به دزدی در خیرخانه کابل را منتشر ساخت ولی دو باره آن را صفحه دور کرد.

این وزارت از این پیش هم افرادی که به جرایم گوناگون گرفتار شده بودند با پنهان نمودن ویا بدون پنهاننمودن چهره های شان نشر نموده اند، اما این بار نشر عکس هاییاد واکنش ها در پی داشته است.

بصیر احمدی یک تن از کاربران تویتر نوشته است:« چهره های کسانی پنهان می شوند که در اتهام به حملات انتحاری دستگیر شده اند؛ پس چرا چهره یک پسر نوجوان پنجشیری رسانه یی شود!؟

احمد سالم یک تن از کاربران فیسبوک نوشته است:« به مجرم باید مطابق با قانون جزا داده شود، ولی چرا تصاویری مجرمین از یک قوم منتشر می شود، این عمل از سوی وزارت امور داخله به افراد آن قوم توهین است.»

مسعود اندرابی سرپرست وزیر امور داخلهدر واکنش با همچو انتقاد ها دو روز پیش د صفحه تویتر خود نوشت:«همو‌طنان گرامی، متاسفانه در نشر تصاویر متهمان در یک قضیه سرقت در کابل، مسوولان رسانه‌یی ما در وزارت داخله به جوانب حقوقی قضیه توجه نداشته‌اند. از انتقاد سازنده شما سپاس می‌گزارم. تصاویر متهمان حذف می‌گردد و هدایت اصلاحی در این مورد به همکارانم صادر خواهد شد.»

واکنش اندرابی در مورد عکس های متذکره، واکنش های برخی دیگری از استفاده کننده گان رسانه های را بر انگیخته است.

ضیاءالحق یک تن از کاربران تویتر نوشته است که در قسمت افشای هویت مجرمین برخورد دوگانه می شود.

وی می گوید:«اگر پنهان کردن هویت مجرم به اساس قانون پنهان لازمی باشد، پس هویت همه یک سان پنهان نگه داشته شود، نه این که پنجشیری است وزورمند است.»

سلیم خان نوشته است که سرپرست وزارت امور داخله «از حمایت کننده گان جنایتکاران معذرت می خواهد که آنها از پنجشیر می باشند»

موصوف می افزاید که از این قبل نیز تصاویر هزاران جنایتکار نشر شده است، ما نه کسی اعتراض کرده است و نه هم کسی بخشش خواسته است.

برخی از فعالان رسانه های اجتماعی در این مساله از ساختن دسیسه برای نجیب ننگیال مسوول بخش نشرات وزارت امور داخله نیز سخن می زنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر