زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم در اعتراض به کشته و زخمی شدن ده فرد ملکی در پروان دست به تظاهرات زدند

author avatar
31 May 2020 - 16:07
author avatar
31 May 2020 - 16:07

چاریکار (پژواک، ۱۱ جوزا ۹۹): باشنده های ولسوالی سیاه گرد پروان درپی کشته و زخمی شدن ده عضو یک خانواده در اصابت هاوان دست به تظاهرات زده ادعا مى کنند که این هاوان را نیروهای دولتی شلیک کرده ؛اما منابع امنيتى پروان مسووليت اين رويداد را برعهده طالبان مى اندازند.

معترضين مدعی این که این هاوان دیروز از سوی نیروهای دولتی در منطقه جوی دختر این ولسوالی شلیک شد و در اثر آن چهار عضو یک خانواده جان باختند و شش تن دیگر این خانواده زخمی شدند.

اعتراض کننده ها که شمار شان به حدو ۳۰۰ تن می رسید، اجساد قربانیان رویداد را در منطقه جوی دختر به سرک عمومی غوربند آوردند و  شاهراه بامیان- پروان را به برای شش ساعت به روی ترافیک بستند.

آنها شعارهای ضد حکومتی را سر می دادند.

سیف الله یکتن ازمظاهره کننده گان وباشنده قریه جوی دختر گفت:« ساعت دوی پس از چاشت روز شنبه، نیروهای حکومتی مستقر در بیز نزدیک به این قریه، به منظور هدف قرار دادن افراد گروه طالبان، هاوان زدند که درخانه خورد، افراد مُلکی کشته شدند.»

او گفت که در این رویداد سه کودک و یک مرد کشته شده و چهار تن به شمول دو کودک و دو مرد زخم برداشته اند. وی که به نمایندگی از دیگران صحبت می کرد، خواهان گرفتاری عاملان این رویداد شد.

امان الله یکتن دیگر از مظاهره کننده گان می گوید:« نیروهای امنیتی در منطقه تامین امنیت نمی توانند، منطقه را ترک کنند و مردم بیگانه را نکشند.»

اما حسین شاه مقصودی قوماندان امنیه ولسوالی سیاه گرد گفت:" تحقیقاتی که ما کردیم، هاوان از سوی طالبان فیرشده بود، به دلیل اینکه در عقب خانه ها پوسته های ما بود، طالبان به پوسته های ما هاوان فیرکردند، به پوسته نخورده به منزل مسکونی اصابت کرده است.»

به گفته او قناعت مردم هم حاصل شد و تظاهرات را حوالی ساعت یک بعد از چاشت پایان دادند.

از سویی هم، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان، دست داشتن افراد این گروه در شلیک هاوانی که در قریه جوی دختر بر منزل مسکونی اصابت نموده، رد می کند و می گوید که این حمله از سوی نیروهای حکومتی انجام شده است.

بر اساس  یک خبر دیگر، عبدالشکور قدوسی ولسوال بگرام ولایت پرون می گوید که افراد مسلح ناشناس موترسایکل سوار یک معلم (قاری شفیق) را پیش از چاشت امروز درقریه قلندرخیل این ولسوالی با ضرب گلوله در دکان برادرش کشته اند.

مسئولیت حمله بر قاری شفیق را کسی بر عهده نگرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر