زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مظاهره کننده گان در کابل: حکومت الکوزی را بگذارد که بیماران کرونا را تداوی کند

مظاهره کننده گان در کابل: حکومت الکوزی را بگذارد که بیماران کرونا را تداوی کند

author avatar
31 May 2020 - 14:10
مظاهره کننده گان در کابل: حکومت الکوزی را بگذارد که بیماران کرونا را تداوی کند
author avatar
31 May 2020 - 14:10

کابل (پژواک، ۱۱ جوزا ۹۹): شمار زیاد مردم در ساحه کارته مامورین شهر کابل دست به تظاهرات زده و از حکومت میخواهند که تا به «طبیب الکوزی» اجازه دادن دوای بیماری کرونا را بدهد.

شخصی به نام محمد الکوزی که در روزهای اخیر از کندهار به کابل آمده است است، ادعا دارد که به کمک طب نبوی و یونانی دوایی را ساخته است که با خوردن سه قطره آن شخص مبتلا به ویروس کرونا در دو ساعت صحت می یابد.

اودر چهارراهی کارته مامورین در یک شفاخانه کار می کرد و مردم گروه گروه نزد او می رفتند  و دوای ضد بیماری ویروس کرونا را از او می گرفتند، اما وزارت صحت عامه روز گذشته کار اش را متوقف کرد و گفت تا زمان باید به مردم دوا ندهد که دوای او بررسی شود.

اما صبح امروز شمار زیاد مردم بر این اقدام حکومت اعتراض کردند و سرک را در ساحه کارته مامورین تا حال (۱۱ بجه قبل از چاشت) مسدود ساخته اند.

اعتراض کننده گان میگویند که به حکیم الکوزی باید اجازه داده شود تا به مردم دوا بدهد. 

یک تن از  اعتراض کننده ها به نام حیات الله حلیم به آژانس خبری پژواک گفت:« تا وقتی که از چین به ما دوا میرسد، همه مردم خواهند مرد، دولت باید به این حکیم اجازه دهد  که مردم را تداوی کند.»

وی گفت: « از صبح تا حال اینجا حدود سه هزار نفر جمع شده اند و شمار اعتراض کننه ها در حال افزایش است، مردم دیگر خسته شده اند، حکومت در مورد این مریضی هیچ موقف آشکار ندارد.»

به گفته وی، حکیم الکوزی می گوید که با اطمینان و ضمانت به صورت رایگان به مبتلایان ویروس کرونا دوا می دهد و مردم نیز از دوای او استفاده کرده است؛ پس چرا حکومت جلو کار الکوزی را می گیرد.

عمران یک تن دیگر از اعتراض کننده گان ادعا دارد که وزارت صحت عامه روز گذشته از این حکیم خواسته بود، دوایی که او ساخته است به این وزارت بدهد تا آن را بالار مردم بفروشند.

به گفته اوحکومت به دلیلی جلو کار این شخص را گرفته ا ست که به صورت رایگان به مردم دوا می دهد و جلو دزدی را گرفته است.

روح الله یک تن دیگر از اعتراض کننده گان گفت که مردم به دلیلی دست به تظاهرات زده اند که می  خواهند اجازه توزیع دوا به الکوزی داده شود؛ زیرا  هم دوای او هم رایگان است و هم به مریضان فایده می رساند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر