زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

​فابریکه کود برق مزار شریف با خطر سقوط مواجه است

​فابریکه کود برق مزار شریف با خطر سقوط مواجه است

author avatar
31 May 2020 - 17:16
​فابریکه کود برق مزار شریف با خطر سقوط مواجه است
author avatar
31 May 2020 - 17:16

کابل ( پژواک،۱۱جوزا ۹۹): کارمندان فابریکه کود برق مزار شریف می گویند که گاز مورد ضرورت شان از سوی تصدی افغان گاز در شبرغان به کمپنی خصوصی بیات داده شده و این فابریکه را به سقوط مواجه کرده است.

این درحالی است که از دوماه به این طرف بخش توليدى فابریکه کود برق مزار شریف کاملا متوقف مى باشد

صدها کارمند این فابریکه امروزيک شنبه  ۱۱ جوزا در یک حرکت اعتراضی از ادارات مرکزی خواستند که این تصدی را از سقوط نجات بدهند.

آنها همچنان می گویند، که گاز مورد ضرورت فابريکه کود برق مزارشريف از سوی تصدی افغان گازدر شبرغان به کمپنی خصوصی بیات داده شده که به همين دليلد این مشکلات به میان آمده است.

انجنير عبدالاحد واحدی مسوول کارگران فابریکه کود برق مزار شریف به پژواک گفت، در این فابریکه ۱۶۵۰ کارگر مصروف کار بودند که از دوماه به اين سوهمه بیکارمى باشند.

به گفتۀ او، فعاليت این فابریکه زمانی متوقف شد که تصدی افغان افغان گاز، گاز مورد ضرورت انها را به کمپنی خصوصی افغان بیات داد تا برق تولید کند.

وی افزود:« فابریکه کود برق مزار،سابقه فعالیت ۵۰ ساله دارد، تصدی افغان گاز با بسیار بی تفاوتی گاز این فابریکه را به فابریکه خصوصی بیات داده و اکنون این فاریکه در خطرسقوط قرار دارد.»

وی از ادارات مرکزی خواست تا این موضوع را به صورت جدی بررسی کند و فابریکه کود برق مزار شریف را از سقوط نجات بدهند.

موصوف همچنان گفت که  سقوط سرمايه ملى و دولتى خیانت پنداشته می شود و تصدی افغان گاز باید در این مورد پاسخ بدهد.

واحدی افزود:« اگر این موضوع بررسی شود، حتما نشانه های فساد مالی در آن معلوم خواهد شد، آنها به اساس کدام قانون حق فابریکه های دولتی را به کمپنی های خصوصی داده اند.»

رحمت الله همدم متخصص تکنالوژی بخش تولیدی فابریکه  کود برق مزار شریف به پژواک گفت که آنان به اعتراضات شان تا زمانی ادامه می دهند که این مشکل حل شود.

وی افزود که تصدی افغان گاز مسوولیت دارد که با کمپنی های انکشافی همکاری کند، اما به گفته او که این حق را ندارد که حق تصدی دولتی را به تصدی خصوصی بدهد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر