زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رییس برکنارشده سره میاشت در فاریاب: تازمانی که دلیل منفکی معلوم نشود، به کارم ادامه میدهم

رییس برکنارشده سره میاشت در فاریاب: تازمانی که دلیل منفکی معلوم نشود، به کارم ادامه میدهم

author avatar
1 Jun 2020 - 21:00
رییس برکنارشده سره میاشت در فاریاب: تازمانی که دلیل منفکی معلوم نشود، به کارم ادامه میدهم
author avatar
1 Jun 2020 - 21:00

میمنه(پژواک،۱۲ جوزا ۹۹): رئیس سره میاشت فاریاب که از سوی شورای اجرائیه جمعیت هلال احمر افغانی، از وظيفه اش  منفک شده، می گوید که تا وقتی که دلیل منفکی اش واضح و قناعت اش فراهم نشود، به کار خود ادامه میدهد.

محمد همایون عادل رئیس از دوسال به این طرف به صفت رییس سره میاشت فاریاب ایفای وظیفه می نمود؛ اما حدود ده روز قبل از  سوى شورای اجراییه سره میاشت،ازوظيفه اش برکنار شده است.

عادل که امروز با ده ها تن از هوا دارانش  درسالون کنفرانس های جمعیت هلال احمرافغانی در شهر میمنه  جمع شده بودند، به آژانس خبری پژواک گفت:«  تا وقتی که دلیل منفکی من واضح و قناعتم فراهم نشود به کارم ادامه می دهم در صورت ضرورت صد برابر چنین اجتماع را برگزار نموده به دادخوی پرداخته اعاده حیثیت می کنم.»

وی در حالی که می گوید، در حال حاضر در دفترش به کار خود ادامه می دهد خاطرنشان ساخت که دو سال قبل از طریق پروسه رقابت آزاد به این اداره مقرر شد طی مدت ماموریت اش با حفظ اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر افغانی در ساحه حاکمیت دولتی و مخالفین فعالیت نمود.

موصوف افزود:« در دوره کار خود حدود ۱۵۰ جسد را از میدان های جنگ به ولایات مختلف انتقال داد به جای آنکه تقدیر شوم بر اساس شیطنت برخی افراد داخل اداره ام شورای اجراییه طی جلسه خلاف قانون بدون آنکه با من مشوره شود، منفکم کرده اند.»

او اضافه کرد که تغيیر و تبدیل دراداره یک اصل پذیرفته شده است قبول دارد؛ اما باید وی را قناعت دهند که، روی کدام جرم و خیانت منفک کرده اند در حالی که پرسونل اداری، رضاکاران، مردم، ناراضیان دولت و صلیب سرخ از شرکای کاری هلال احمر از کار و فعالیت او رضایت کامل دارند.

وی افزود که، مدیر مالی و اداری سره میاشت را به دلیل غیابت دایمی از وظیفه منفک نموده به مرکز گزارش داد، نه تنها به تصمیم و گزارش وی اعتنا نکردند، بلکه آن شخص از یکنیم سال بدینسو در مزار شریف به سر می برد، اما معاش و امتیاز بست ۳ را بدست می آورد که این خود یک نوع خیانت، بی عدالتی و قانون شکنی در جمعیت هلال احمر افغانی است.

عادل گفت که با شنیدن خبر منفکی او ده ها تن از شهر میمنه و ولسوالی های فاریاب به سره میاشت آمده اعلام حمایت کردند، در صورتی که دلیل منفکی اش وضاحت داده نشود به ضرر فاریاب است و صد چند اجتماع امروزی را تشکیل داده به دادخواهی می پردازد .

محمد صالح بیک اوغلی از ولسوالی شیرین تگاب و حاجی اسدالله از ولسوالی غورماچ که خویش را نماینده مردم معرفی می کردند در اجتماعی که در سره میاشت فاریاب ترتیب یافته بود گفتند که، از همایون عادل به عنوان رییس اداره سره میاشت حمایت می کنند، زیر او به همه و در تمام مناطق یکسان خدمت کرده به عوض آنکه وی ارتقا و تقدیر شد، منفک کردند.

آنان از مسوولین جمعیت هلال احمر افغانی خواستند که به تصمیم شان تجدید نظر نمایند در غیر آن به داد خواهی و حمایت از عادل ادامه می دهند. 

خبر نگار پژواک خواست تا دیدگاه مسوولین جمعیت هلال احمر افغانی را در باره منفکی رییس سره میاشت فاریاب داشته باشد؛ اما نیلاب مبارزسکرتر جنرال این نهاد گفت که در این مورد سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی معلومات خواهد داد.

داکتر میرویس اکرم سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی به پژواک گفت:« شورای اجرائیه طی جلسه ی بر اساس اسناد و مدارکی نشان دهنده آنست که رییس سره میاشت فاریاب بر خلاف اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر افغانی کار کرده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت که او را بر طرف کند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر