زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پرواز های خارجی به افغانستان تحت شرایط خاص آغاز می شود

پرواز های خارجی به افغانستان تحت شرایط خاص آغاز می شود

author avatar
1 Jun 2020 - 15:46
پرواز های خارجی به افغانستان تحت شرایط خاص آغاز می شود
author avatar
1 Jun 2020 - 15:46

کابل (پژواک، ۱۲ جوزا ۹۹) : رییس ادارۀ ملکی هوانوردی کشورمی گوید که پروازهای خارجی به افغانستان به‌زودی تحت شرایط خاص و با رعایت تمام موارد وقایوی و طبی آغاز مى گردد.

داکترمحمد قاسم وفایی زاده،  این اظهارات را امروز در مراسم معرفی امان زیب انصاری به حیث معین پلان و پالیسى اين اداره و جنرال سید عمر صبور به حیث رئیس عمومی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، ابراز نمود.

موصوف در امر معیاری سازی خدمات هوانوردی ملکی تأکید نموده و گفت که معیاری سازی و استندرد سازی این سکتور موضوع اساسی است و تا زمانی که موضوع لیست سیاه اتحادیه اروپا و سرتیفیکیشن این سکتور از طرف سازمان ایکاو صورت نگیرد، راه توسعه سکتور هوانوردی ملکی افغانستان مسدود است.

وفایی زاده موضوع سرتیفیکیشن میادین هوایی را از موضوعات مهم و اساسی خواند وافزود : (اگر تا آخر سال ۲۰۲۰ میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی که تقریباً بیشتر از ۷۰ فیصد عملیات هوانوردی افغانستان از این میدان صورت می‌گیرد، سرتیفای نشود ممکن است که پروازهای بین‌المللی ازین میدان محدود شود.)

وی از تمام کارمندان اداره هوانوردی ملکی خواست که باید با درایت و تعهد با رئیس جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی همکاری نموده و گام‌های اساسی را برای بهبود امور بردارند.
داکتر محمدقاسم وفایی زاده دربخشى ازصحبت هايش افزود، به اساس تفاهم که با رئیس‌جمهور صورت گرفته است، بعد ازاین تمامى نهادهای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی تحت یک رهبری و سیستم فعالیت می‌کنند و گزارشده به رئیس میدان می‌باشند تا از فراهم شدن زمینه هر نوع سوءاستفاده و ناهماهنگی‌ها جلوگیری گردد.

رییس اداره هوانودری ملکی از تمام نهادهای این میدان خواست که به اساس هدایت رئیس‌جمهور، با جنرال سید عمر صبور، رئیس جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی همکاری نمایند و همچنین از رئیس جدید خواست که اصلاحات اساسی را در این میدان ایجاد نماید.
موصوف در ادامه سخنانش در مورد تأثیرات منفی ویروس کرونا بر سکتور هوانوردی ملکی کشور اشاره نموده و گفت تأثیرات این ویروس بر این سکتورنيزگسترده بوده و تا هنوز در حدود ۴۰ میلیون دالر در عواید این اداره کاهش به وجود آمده.

 وی همچنین در مورد شروع مجدد پروازهای خارجی اشاره نموده گفت که پروازهای خارجی به‌زودی تحت شرایط خاص و با رعایت تمام موارد وقایوی و طبی شروع می‌شود .

وى افزود که در مورد شروع مجدد پروازهای داخلی هم برنامه اى منظم در هماهنگی با وزارت صحت عامه ترتیب شده و به‌زودی پروازهای داخلی نيز اغاز می‌شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر