زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کودکان کارگر: مشکلات اقتصادى مارا مجبورکرده که کمتربه کرونا توجه کنيم

کودکان کارگر: مشکلات اقتصادى مارا مجبورکرده که کمتربه کرونا توجه کنيم

author avatar
1 Jun 2020 - 22:22
کودکان کارگر: مشکلات اقتصادى مارا مجبورکرده که کمتربه کرونا توجه کنيم
author avatar
1 Jun 2020 - 22:22

کابل(پژواک،۱۲جوزا ۹۹):شمارى ازکودکان که نان آورخانواده شان اند و روزانه درشهرکابل بدون رعايت نکات صحى براى جلوگيرى ازکرونا مصروف کار اند مى گويند که ازکرونا بيشترازگشنه گى مى ترسند چونکه يک روز کارنکنند خانواده شان دچار مشکل مى گردند .

اين کودکان درحالى ازوضعيت اقتصادى شان اظهارنگرانى مى کنند که امروز اول جون مصادف با ۱۲ جوزا روزجهانی کودک می باشد که همه ساله در کشورهای مختلف از این روز تجلیل به عمل می آید.

این کودکان درحالی مصروف کارهستند که نسبت شیوع ویروس کرونا درکشور، در گشت وگذار قیود وضع گردیده و درحال حاضر واقعات ویروس کرونا درحال گسترش می باشد.

آژانس خبری پژواک امروز، با شماری از کودکان کارگر و بی بضاعت، درشهرکابل مصاحبه های را انجام داده است.

يکى ازاين کودکان سراج الدین۱۴، باشنده اصلی قلعه زمان خان شهر کابل است و یگانه نان آور خانواده اش پنچ نفره اش می باشد.

وی که با کراچی دستی کهنه اش چندین بوتل پنج لیتره مایع فرش شویی را کوچه به کوچه نقل می دهد وعقب درب هر منزل در کوچه ها صدا می کند، مایع ظرف شویی و فرش شویی کار دارید.........

این کارهر روزه سراج  الدين است، وی بدون داشتن ماسک و دست کش کراچی را با خود حمل می کند و مایع فرش شویی و ظرف شویی را به فروش می رساند.

سراج الدين که با دستان آلوده اش عرق جبین خود را پاک می کرد، به سوالی به آژانس خبری پژواک مبنی بر این که آیا در مورد کرونا معلومات دارد یاخیر ؟  گفت:« چطور خبر ندارم، مادرم میگه که کرونا آمده یک مریضی خطرناک است .»

وی که بیشتر از این در مورد کرونا معلومات نداشت  که چگونه خود را باید از آن وقایه کند و چه کارهای را انجام دهد چنین به سخنانش ادامه داد:« می گویند که از خانه بیرون نشوین، ما از کرونا کرده از گشنه گی می ترسیم، دو روز برای ما نان نرسه کل ما میموریم .»

سراج الدين که پسر کلان خانواده اش است می گوید:«پدرم عسکر بود در جبهه پایش درمین[ماین] قطع شده کار کده نمی تانه، مادرم فلج است یک خواهر و یک برادر خورد دارم.»

در همین حال محمد شعیب ۱۲ ساله که کراچی آیس کریم پیمان را با خود نقل می کرد و هیچگونه وسایل ایمنی چون دستکش و ماسک نداشت، گفت:« در چند کوچه پیشتر از خانه ما یک مرد را کرونا گرفته بود، مُرد، در او کوچه آیسکریم نمی فروشم مادرم گفته که او طرف نروم.»

وی می گوید که مادرش همیشه پیام های صحی در مورد کرونا را از طریق رادیو و تلویزیون گوش می کند و برای آنها معلومات می دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر